WithVital
Hei!
Jeg skal grunne laminat med Biltema Epoxy Primer, og alt er renset og klart. Jeg legger vanligvis ren epoxy vått i vått og får det resultatet jeg ønsker, men det står ingenting om dette på boksen, i esken, på dataarket eller på nett. Fant ikke noe konkret svar på om jeg kan legge Biltema sin Epoxi primer vått i vått eller om jeg må vente til den er "overmalbar" her inne heller.
På pakken står det at den er overmalbar etter ca 10 timer (avhengig av temp), støvtørr etter 2 timer, og fullt utherdet etter 7 døgn. Med "vått-i-vått" mener jeg å legge et strøk oppå det første før det første er støvtørt. Pleier å legge nye lag i ren epoxy når den ikke siger lenger.
Skulle gjerne ha startet i dag, så hvis det er noen der ute som har lagt BT primeren vått i vått eller vet at man ikke kan hører jeg gjerne fra dere så fort som mulig. SKal legge 3-4 lag, og gjør det gjerne i en vending og venter en uke på full utherding etter det. Vil helst ikek slipe imellom da dette kun er bunnen, og ikke trenger skrogsidefinish...
Takk og bukk