Roger jo
Knurrbart skrev for 3 timer siden:
Jøss. Fakta på bordet da gitt. Folket her elsker jo myter og vil slett ikkje ha noen fakta på bordet så de kan ture på med sine tåpelige 'fakta'. Thrusteren altså-så det er der skoen trykker. Ja tenk at noen bruker det hjelpemiddelet de betalte titusener for å få innstallert. Huff og huff. Er usikker på hva du vil fram til nå- om du bare er sånn baugthruster politi eller om du mener at den er #1 brannårsak. Klart ikkje gassanlegg er farlig om det monteres brukes og ettersees etter produsentens oppskrift.
Statistikken er allerede klar den. De fleste båtbranner skjer i båt med dieselmotor(starter i motorrom) og de fleste båter synker ved kai.
Likedan har folk mest problemer med bilen mens bilen er i bruk.
Nå synser du veldig . Hva har bilen med dette å gjøre??
Jeg bare registrerer at noen branner har startet i trøsteren og synes ikke det er rart etter som altfor mange misshandler trøsteren. For meg kan de trøste i vei så mye de vil.
Det er hyggelig at du har alle fakta om båt branner, da kan du dele den med oss som ikke har den.
I fjor da jeg spurte finansnorge om data, så sa de båt er båt og brann var brann
det var det de logga.
Tall fra Tryg Forsikring viser at antall båtbranner er fordoblet så langt i år sammenlignet med samme periode i fjor. Holder tendensen seg, vil 2017 bli et rekordår for båtbranner i Norge.
Det er forventet at mer enn 3700 båteiere vil oppleve motorstans, brann eller grunnstøting i år.
Norske forsikringsselskap vil betale ut rundt 350 millioner kroner i erstatning til fritidsbåteiere.
Før noen undersøker hver sak kommer en ikke lenger enn synsing og det lærer en ikke mye av.