Jump to content

Vakumtoalett med kvern virker ikke

Wellcraft

Recommended Posts

20170725_192909.jpg.47b39f237a7cb672880e077754fbd699.jpgHei. Har et toalett som ikke fungerer som den skal. Når jeg tråkker på pedalen oppstår ikke vakumet som skal være der, og kverna starter ikke. Har sjekket så kverna fungerer som den skal, har koblet 12v rett inn på den. Se bilde, kan den ha noe med saken å gjøre? Ser slangen fra ene siden går inn på septiktanken, men andre enden vet jeg ikke hvor går.

Hei

Har vakuumanlegg selv, og vakuumet skal vel ikke oppstå når du trykker på pedalen?

Har selv hatt endel trøbbel med mitt anlegg, og det er stort sett følgennde som er problemet:

1. du skal ha 2 enveissluser på hver side av pumpa, disse bør byttes først! De er billige, og blir harde med alderen, de befinner seg inni de svarte stussene på pumpa som du ser her:

317201200-2.jpg?1446654272

2. Vakuumtanken har en omvendt trykkbryter som stopper pumpa når innstilt vakuum er oppnådd, og starter igjen når det er for lite vakuum. Befinner seg under det lokket du ser på enden av denne vakuumtanken:

03043.jpg

03003main.jpg

Og dette var vacuumbryteren.

3. irring på elektriske kontakter.

Så altså; pumpa skal gå lenge før du benytter toalettet og bygge opp et undertrykk som blir stående til det  utløses når du trykker på pedalen

Håper dette hjalp deg :-)

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...