Golden Gate 37 Startet 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2017 Har en generator (Northern Lights, 5Kw - basert på en Kubota) som stadig stopper pga maneter i saltvannsinntaket / filteret. maskinen er tydeligvis ikke sterk nok til å suge manetene gjennom slik hovedmotoren er. Ikke et stort problem, men noe irriterende å stadig måtte ned i motorrommet for å blåse ut gørra , brukes jo mest om man skal lage mat osv - så det passer jo aldri at den stopper Har der nede lagd meg en T-kobling med en halvmeters slange, for å slippe å krype inn bak hovedmotoren, og så en ventil - som jeg bare blåser gjennom. Det funker, men som sagt noe irriterende at generatoren stopper ofte. Det er selvfølgelig en eller annen føler som sier fra at temperaturen stiger - og dermed utløser stopp-solenoiden, så det vil jeg ikke gjøre noe med naturligvis. Det jeg lurer på er om noen andre har funnet på noe lurt for å omgå dette problemet. Eksempelvis bygge om saltvannsinntaket til kjølesløyfe?? Hvordan har dere i såfall unngått at vannet tømmes helt da det er det samme vannet som kjøler eksosen, og blåses ut der? Har en slik lyddemper for våt eksos i anlegget: men funderer på å få lagd noe annet som kan fungere som lydfelle, men også ekspansjonstank for en kjølesløyfe. Noen som har erfaringer med noe i denne retningen? Eller en helt annen retning... Sitér dette innlegget Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.