Jump to content

Cabincruiser for 2 voksne og 2 små barn?

Fekke01

Recommended Posts

Hei alle sammen. Er nybegynner på forumet, samt båtkjøp. Tenker å kjøpe en cabincruiser til bruk både dagsturer og lengre turer. Sengeplass til 2 voksne og 2 barn (3 og 6). Min far hadde en Joda 7900, så tenker at den ikke bør være mindre enn den (26 fot).

Budsjett er ca kr 300 tusen. Bør ha en marsjfart på rundt 20 knop, helst diesel (uten at jeg egentlig har så mye greie på d. Bare lest at er mer solid en bensinmotorer, samt bruker mindre, mindre brannfarlig.. Og kanskje mer lettsolgt?) Jeg er ingen mekaniker, så må sette bort alt dette med service og reparasjoner.

Har saumfart finn, samt lest masse på dette forumet. Mange gode råd og innspill her.

Sett meg ut Scand Tropic, nor Dan. Synes Tropic ser kjempefin ut. Men hva med amerikansk? Wellcraft 260, Sea Ray 240, Bayliner 2655? Ulempen her er byssa nede i kabinen. Det liker ikke mor, selv om egentlig ett fett for meg. I tillegg er jo disse stort sett med bensin. Men er dette bra båter for en litt billigere penge? Vil ikke ha for gammelt heller, noe det fort kan bli med norske båter til det budsjettet jeg har.

Skal se på denne, men noe å gå på pris håper jeg

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=99128452&fks=99128452

Googlet motoren denne har. VP kad42. Fant da raskt på dette forumet at dette er en motor en må styre unna.. Ikke lett dette, men moro.  Ser forresten at tidligere modeller av Tropic har førerplassen i midten av båten. Litt uoriginalt, men kanskje bare en vanesak.

Denne ser jo ikke verst ut

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=100356237&fks=100356237

Redigert av Fekke01 (see edit history)
11 hours ago, Fekke01 said:

Googlet motoren denne har. VP kad42. Fant da raskt på dette forumet at dette er en motor en må styre unna..