Zitt Startet 26.Juli.2017 Del på Facebook Startet 26.Juli.2017 Det kan vel ikke være noe annet enn ren sadisme vi er vitne til her: http://www.dagbladet.no/video/eiBqYWno7NA#_ga=2.109596805.1679197278.1496354916-253246419.1468916147 Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Stygg sak og jeg håper myndighetene reagerer hardt på dette. Dette er voksne folk som bør vite bedre. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Noe av det værste jeg har sett ... men dessverre ikke det eneste :-( Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 quantumduck skrev 31 minutes ago: Noe av det værste jeg har sett ... men dessverre ikke det eneste :-( Virkelig ??? Youtube florer av steining av muslimske kvinner på de rette nettsidene.. De sitter der under et tynt teppe, mens steinene hagler... Men hva er vel arabiske kvinner mot en fisk ?? Gangsyn.... ??? Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 (redigert) 6 minutes ago, Ida Marie III said: Virkelig ??? Youtube florer av steining av muslimske kvinner på de rette nettsidene.. De sitter der under et tynt teppe, mens steinene hagler... Men hva er vel arabiske kvinner mot en fisk ?? Gangsyn.... ??? Gudbedre .... Hørt om noe som kalles kontekst? Her er konteksten dyremishandling. Redigert 26.Juli.2017 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 26.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 quantumduck skrev 33 minutes ago: Gudbedre .... Hørt om noe som kalles kontekst? Her er konteksten dyremishandling. Helt riktig, @quantumduck, ingen grunn til å gjøre dette verken til en politisk eller religiøs greie! Dårlige mennesker finnes overalt. Jeg ville for eksempel aldri kjøpt fisk av fiskeren, hvis han drev med den slags fangstmetoder. Ei heller snudd ryggen til han når jeg gikk. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Det der forstår jeg bare ikke hvorfor noen synes er gøy. Hvis jeg selv fisker, behandler jeg fisk som om de kan føle smerte, inntil motbevist. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Klart de kan føle smerte ! Det gjør de også når kroken din hukker seg i kjeften på de.. For ikke å snakke om" catch and release" der en gjør det om og om igjen med samme fisk.. Eller i en trålpose, der de blir klemt igjen.. Men det er fisk, ikke hunder eller mennesker.. Men for al del, helt forkastelig det de gjør på filmen. Men ha ting i perspektiv, ellers blir det neste at blomster føler smerte når de blir plukket...joda, finnes folk som mener det... Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Lars Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Her var det vel snakk om mangel på empati ved å pine et dyr ihjel. Det blir vel noe annet enn å fiske en fisk og avlive denne på en human måte. Eller å gå på jakt og felle dyret momentant med et skudd. Du kan ikke sammenligne det med å pine dyr. Moral, etikk og empati for andre dyr og mennesker blir det bare verre med etter som årene går. Men det er viktig å si fra og prøve å ta tak i slike psykopater som piner dyr når du ser slikt. For det er psykopater de er de som piner dyr. De mangler noe vesentlig oppe i topplokket når de er i stand til å pine dyr unødvendigt og selfølgeligt mennesker slik du nevner. Men den steiningen vil du dessverre ikke få en slutt på. Galningene nede i midtøsten har steinet hverandre siden den dagen sivilisasjonen oppsto. Det jeg er bekymret for nå er at fandenskapet sprer seg uhyggelig fort til våres del av verden og ødelegger den også slik de har ødelagt sine egne land. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Tror ikke helt dere tar poenget.. Det de gjør i filmen er forkastelig og kall det gjerne sykt. Men det blir litt sånn Disney World og gamle damer med blått hår som går rundt i pels, men er mot hvalfangst.. Når steining av uskyldige kvinner er mindre viktig, en en mishandlet fisk, så er det gjerne på tide å spørre seg selv hvordan det står til med egen empati.. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 7 minutes ago, Ida Marie III said: Når steining av uskyldige kvinner er mindre viktig, en en mishandlet fisk, så er det gjerne på tide å spørre seg selv hvordan det står til med egen empati.. Hehe, du glemmer Hitler, amatør. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 quantumduck skrev 2 minutes ago: Hehe, du glemmer Hitler, amatør. Neida, Hitler er en stygg historie, sammen med Stalin, pol Pot og hundrevis andre. Men det er skjedd, og en kan forhåpentligvis lære av det, sjønt jeg tviler. Men steiningen skjer i dag og i morgen, mens du ser en annen vei, og snufser for en fisk.. Empati my ass Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Just now, Ida Marie III said: Neida, Hitler er en stygg historie, sammen med Stalin, pol Pot og hundrevis andre. Men det er skjedd, og en kan forhåpentligvis lære av det, sjønt jeg tviler. Men steiningen skjer i dag og i morgen, mens du ser en annen vei, og snufser for en fisk.. Empati my ass Vel, du er nå hitlet og jeg ser heller ikke det maritime aspektet her, for å være ærlig. Kan du flytte denne remjingen til OT? Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 Bevitnet en kar som behandlet bikkja si omtrent på dette viset, for et par uker siden på sørlandskysten... Etter å ha bivånet dette i ca 10 minutter mistet jeg fatninga, og begynte å skrike til karen - mens han holdt bikkja etter halsbåndet, reiv hunden i ørene og man hørte at dyret hadde åpenbare pustebesvær. Dette utartet seg raskt til å bli et utrivelig munnhuggeri, men i det minste slapp ungene å bevitne hvordan han "korrigerte bikkja" ... Har mange bekjent med hund, og ingen har noen som helst forståelse for denne måten å behandle hunden sin på. Idioter finnes det overalt, til og med i hjemlige farvann. Jeg har ikke for vane i å legge meg opp i andre båtfolk sine vaner og uvaner, men åpenbar mishandling tolererer jeg dårlig. Er du en mann i 50-årene med østlandsdialekt og føler deg truffet av å lese dette, ber jeg deg stå frem og forklare oss andre hvordan man skal behandler hunden sin: Hverken jeg eller 5 av oss andre voksne i reisefølget klarte å forstå hensikten. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 (redigert) Nå er jo ikke dette en fisk man tar opp i båten å kakker i hodet med en trekloss. Det anses som en grei og human måte å avlive fisk av denne typen og størrelsen med drukning, og det betyr selvfølgelig å binde et tau i halen å dra fisken baklengs etter båten. Vann kommer da inn i gjellene motsatt vei, å fisken drukner forholdsvis raskt. I dette tilfellet er det jo helt idioti, fisken drukner neppe i 40 knop der den hopper og spreller etter båten. En fart på noen få knop i et par minutter hadde vært mer korrekt og humant. Dog, den ender jo uansett opp på middagsbordet eller som potensmiddel i Kina, så særlig dyrevennlig er det neppe uansett, men det går an å avlive fisken så raskt som mulig. Jeg ser ikke helt humoren i å taue den etter båten i full fart over lengre tid, og er enig i at det er forkastelig oppførsel. Redigert 26.Juli.2017 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 (redigert) 43 minutes ago, adeneo said: Vann kommer da inn i gjellene motsatt vei, å fisken drukner forholdsvis raskt Husker vi måtte jogge baklengs i gymtimen. Livsfarlig. Redigert 26.Juli.2017 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Onkel Lars Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 (redigert) 1 hour ago, Ida Marie III said: Tror ikke helt dere tar poenget.. Det de gjør i filmen er forkastelig og kall det gjerne sykt. Men det blir litt sånn Disney World og gamle damer med blått hår som går rundt i pels, men er mot hvalfangst.. Når steining av uskyldige kvinner er mindre viktig, en en mishandlet fisk, så er det gjerne på tide å spørre seg selv hvordan det står til med egen empati.. kutt ut Facebook. Den er den største trusselen for menneskene i dag. Den gjør deg sløv slik at du mister evnen til å tenke selv, Du blir en del av av saueflokk uten egne tanker og meninger. Du blir fortalt hva du skal tenke og mene. Hadde du ikke hatt Fjøsboken så hadde aldri steiningen kommet inn i tankene dine. Men hvis du mener at du kan gjøre en forskjell i midtøsten kan du reise ned og forkynne ditt budskap. Mange har prøvd før....ingen har kommet hjem igjen i et stykke. Du kan ikke snakke religiøse galninger til fornuft. Redigert 26.Juli.2017 av Onkel Lars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 quantumduck skrev 14 minutes ago: Husker vi måtte jogge baklengs i gymtimen. Livsfarlig. Er man en hai med gjeller, så er det nok livsfarlig uansett hvilken vei man jogger, fremlengs eller baklengs. Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 26.Juli.2017 Del på Facebook Svart 26.Juli.2017 jeg synst det ser ut som dere er godt utstyrt alle sammen. fint at dere bryr dere om de som blir mishandlet, enten det er hai, små uskyldige hunder, eller rampete piker i araberland. på vegne av dem, takker jeg dere og sier keep up the good work :-) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.Juli.2017 Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 Onkel Lars skrev for 8 timer siden: kutt ut Facebook. Den er den største trusselen for menneskene i dag. Den gjør deg sløv slik at du mister evnen til å tenke selv, Du blir en del av av saueflokk uten egne tanker og meninger. Du blir fortalt hva du skal tenke og mene. Hadde du ikke hatt Fjøsboken så hadde aldri steiningen kommet inn i tankene dine. Men hvis du mener at du kan gjøre en forskjell i midtøsten kan du reise ned og forkynne ditt budskap. Mange har prøvd før....ingen har kommet hjem igjen i et stykke. Du kan ikke snakke religiøse galninger til fornuft. Vel, kunne like godt nevnt tvangs prostituerte barn i fjern østen, vist det gjør deg mer komfortabel.. Eller tusen andre eksempler der mennesker pines og plages.. Men fisken, som muligens allerede var død, ville nok opprørt de fleste...dessverre.. Bare husk, ikke le av gamle amerikanske damer med blått hår som er mot hvalfangst, dere er nærmere en dere tror.. Empati er mer en et ord en slenger rundt seg... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 27.Juli.2017 Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 8 hours ago, Ida Marie III said: Empati er mer en et ord en slenger rundt seg... Jepp, og straks man bryr seg om et vesen som ikke er det vesen på jorden som til enhver tid har det væst, mister man enhver snev av det, med umiddelbar virkning. Syns forresten jeg så noen folk som sutra over at bikkja var gått bort i en OT-tråd her, fyttirakkern så kynisk å ta noe så trivielt inn over seg. Eller sagt på en annen måte; makan til pølsevev har jeg aldri hørt. Sitér dette innlegget Link to post
Uglesett Svart 27.Juli.2017 Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 Klart Ida Marie har et poeng. Mye av matproduksjonen grenser vel opp mot organisert dyremishandling og kyllingproduksjonen minner om en gedigen konsentrasjonsleir. Folk flest er vel mest opptatt av hvor man kan kjøpe kyllingen billigst. Sverige har vel lavest pris? Da blir det godt å føle litt empati for en hai. https://www.abcnyheter.no/nyheter/helse/2015/12/23/195190041/eu-kylling-kan-bli-dyppet-i-syrebad Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 27.Juli.2017 Del på Facebook Svart 27.Juli.2017 Ok, først kyllinger, dernest hai. Men ingen medfølelse med barneprostituerte i India? Ingen empati med de som blir steinet? Da tror jeg ikke du når opp til Ida Maries moralske standard, altså ... Det var skikkelig dumt. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.Juli.2017 Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 (redigert) quantumduck skrev On 26.07.2017 at 15.18: Noe av det værste jeg har sett ... men dessverre ikke det eneste :-( Har nettopp dradd opp to Paler og en Torsk... De kjempet for livet i mot hele veien, med en kvass angel i kjeften.. Deretter skar jeg strupen over på dem (bløgget), og senere slet jeg tarmene ut på dem(sløyde) Torsken skalv fremdeles når innvollene ble dradd ut (krampetrekninger) Godt du slapp å se det på youtube, du og likesinnede ( de gamle damene med blått hår) hadde vel mistet nattesøvnen, og trengt krise psykologi for å bearbeide traumene etter en sånn film.. Kos deg videre med kyllingvingene, de vokser vist på trær... Redigert 28.Juli.2017 av Ida Marie III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 28.Juli.2017 Del på Facebook Svart 28.Juli.2017 quantumduck skrev On 26.7.2017 at 23.28: Vel, du er nå hitlet og jeg ser heller ikke det maritime aspektet her, for å være ærlig. Kan du flytte denne remjingen til OT? Overlagt hitling for å avslutte en debatt er å regne som ugyldig anvendelse av Godwins lov. For øvrig er det et interessant poeng at unger kan sulte i Afrika, kvinner kan steines i Afghanistan, men legger man ut en video på Facebook av en hund som peser i varmen får man 200 000 treff i løpet av en vanlig norsk lunchpause. Og nei, nå sier jeg ikke at dyreplageri er OK. Kontekst er vel og bra, men perspektiv er som regel å foretrekke. Lykke til med videre debattdeltakelse! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.