Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

21 hours ago, BingoBonzo said:

Spesialnøkkelen ligner på denne:

 

Propellverktøy 21318669 290DP/DPE/G DPH ,DPS - Trykk på bildet for å lukke

 

Takk for det @BingoBonzo! Den har jeg sett et sted for lenge siden. Kanskje den fortsatt ligger der bak brannteppet. Men idag fikk jeg låne en uansett av Bavaria:smiley: Tar de av imorgen og tester på mandag. Dernest har jeg kjøpt det pipenøkkelsettet som @streiflinket til over idag - på Biltema. 1200 NOK.

 

21 hours ago, dieselfan said:

 

Sikker på at du ikke har propellverktøyet gjemt et eller annet sted i båten?

 

Dår jeg foreslo å vurdere å ta av propellene på den defekte motoren er det ikke fordi jeg tror drevet tar skade, men fordi jeg mener det er klare fordeler.

1. Høyere fart

2. Mindre behov for kompensert kurs

3. Lavere forbruk

4. Båten blir mer lik som vanlig å kjøre

 

Har du fått noen anbefalinger om ikke å ta de av ?

 

Når det gjelder å kjøre med kompressor innkoblet over tid på en båt med drev så ville jeg latt det være....

  • Med kompressor inne har drivreima det tøfft, kompressoren er tung å dra, og med kun en motor igjen er det etter men mening ingen grunn til å ta sjansen....
  • Kompressoren er en kostbar del , den varer ikke evig og hvorfor ta sjansen når gevinsten er så liten ?

Eller var det godt å høre at det går mot garantireperasjon :thumbsup:

 

 

Gode poenger her @dieselfan. Fornøyd med beslutningen om å ta av propellene. Med opptiltet drev er det utrolig fort gjort å glemme å tilte det ned når jeg senker badeplattformen. Da kan det gå til h... der også. Dumt at det ikke er en slags sikring mot å gjøre noe dumt der. Tror Bavaria leverer båtene med det nå. Blir interessant å se om vi kan komme over 7 knop uten propellene:-)

 

En annen ting jeg er usigelig glad for er at jeg innstallerte autopilot før 2014 sesongen. Har nesten ikke tatt i rattet etter det (annet enn ved tillegging og avreise). Spesielt i sakte fart er den nyttig - slik sommerferien blir nå:wink:

 

Om kompressor: Nyttig info det der. Vanligvis brukes de hos oss bare for å få båten opp i plan. Har vi vært ute i dårlig vær med mye av og på med gassen (spesielt i motsjø), så blir det mye kompressorkjøring har jeg lagt merke til. Som du sier - med bare en motor nå, så tar vi det med ro - spesielt siden forbruket blir latterlig høyt vs effekten på farten. 

dennrick

dennrick

21 hours ago, BingoBonzo said:

Spesialnøkkelen ligner på denne:

 

Propellverktøy 21318669 290DP/DPE/G DPH ,DPS - Trykk på bildet for å lukke

 

Takk for det @BingoBonzo! Den har jeg sett et sted for lenge siden. Kanskje den fortsatt ligger der bak brannteppet. Men idag fikk jeg låne en uansett av Bavaria:smiley: Tar de av imorgen og tester på mandag.

 

21 hours ago, dieselfan said:

 

Sikker på at du ikke har propellverktøyet gjemt et eller annet sted i båten?

 

Dår jeg foreslo å vurdere å ta av propellene på den defekte motoren er det ikke fordi jeg tror drevet tar skade, men fordi jeg mener det er klare fordeler.

1. Høyere fart

2. Mindre behov for kompensert kurs

3. Lavere forbruk

4. Båten blir mer lik som vanlig å kjøre

 

Har du fått noen anbefalinger om ikke å ta de av ?

 

Når det gjelder å kjøre med kompressor innkoblet over tid på en båt med drev så ville jeg latt det være....

  • Med kompressor inne har drivreima det tøfft, kompressoren er tung å dra, og med kun en motor igjen er det etter men mening ingen grunn til å ta sjansen....
  • Kompressoren er en kostbar del , den varer ikke evig og hvorfor ta sjansen når gevinsten er så liten ?

Eller var det godt å høre at det går mot garantireperasjon :thumbsup:

 

 

Gode poenger her @dieselfan. Fornøyd med beslutningen om å ta av propellene. Med opptiltet drev er det utrolig fort gjort å glemme å tilte det ned når jeg senker badeplattformen. Da kan det gå til h... der også. Dumt at det ikke er en slags sikring mot å gjøre noe dumt der. Tror Bavaria leverer båtene med det nå. Blir interessant å se om vi kan komme over 7 knop uten propellene:-)

 

En annen ting jeg er usigelig glad for er at jeg innstallerte autopilot før 2014 sesongen. Har nesten ikke tatt i rattet etter det (annet enn ved tillegging og avreise). Spesielt i sakte fart er den nyttig - slik somferien blir nå:wink:

 

Om kompressor: Nyttig info det der. Vanligvis brukes de hos oss bare for å få båten opp i plan. Har vi vært ute i dårlig vær med mye av og på med gassen (spesielt i motsjø), så blir det mye kompressorkjøring har jeg lagt merke til. Som du sier - med bare en motor nå, så tar vi det med ro - spesielt siden forbruket blir latterlig høyt vs effekten på farten. 



×
×
  • Create New...