Jump to content

Edit History

dennrick

dennrick

Ikke noe problem å komme ut fra havn når vi bare kan slippe fortøyningene med masse vind i riktig retning. Gikk idag til en uthavn. La til med anker ut bak som grei revers.

 

Med rett planlegging skal det gå fint å få dette til uten å bruke revers på styrbord. Da står jeg igjen med forover på styrbord og en SE-100 thruster med altfor lav spenning (nytt iår det også). Husker ikke om jeg i kampens hete har glemt å fortelle at vi for to år siden hadde Styrbord ute for bytte av blokk også. 4 år gammel båt dette altså.

 

Imorgen legger vi til i Tønsberg. Så standby for de som evt leser dette som er der. En Bavaria 39 Sport HT vil komme svært sakte inn, og følger dere flytetauet fra det satans moderskipet til enden, så vil det (avhengig av vindforhold (meldt svært rolig)) der være bundet fast til baugen til en RIB med 40 HK eller en SeaDoo RXP-300 med en co-kaptein som er klar for å buksere oss ut dersom vi må avbryte. En ny variant til revers der altså. Standard utrustning på dekk er et lite barn, et litt større (flink med tau!), og blondine. Co-kapteinen er en tenåring som jeg vil tro håper på mest mulig spenning. Full beredskap også på begge ankre (meg).

 

(Men jeg har altså revers også dersom det kniper. Det er bare det at når faenskapet settes i fri, så stopper det. Alltid i havn, aldri midtfjords, og aldri med en VP mekaniker i nærheten, som f.eks på verksted).

 

Bare til å le av. Alt sammen.:drink:

dennrick

dennrick

Ikke noe problem å komme ut fra havn når vi bare kan slippe fortøyningene med masse vind i riktig retning. Gikk idag til en uthavn. La til med anker ut bak som grei revers.

 

Med rett planlegging skal det gå fint å få dette til uten å bruke revers på styrbord. Da står jeg igjen med forover på styrbord og en SE-100 thruster med altfor lav spenning (nytt iår det også). Husker ikke om jeg i kampens hete har glemt å fortelle at vi for to år siden hadde Styrbord ute for bytte av blokk også. 4 år gammel båt dette altså.

 

Imorgen legger vi til i Tønsberg. Så standby for de som evt leser dette som er der. En Bavaria 39 Sport HT vil komme svært sakte inn, og følger dere flytetauet fra det satans moderskipet til enden, så vil det (avhengig av vindforhold (meldt svært rolig)) der være bundet fast til baugen til en RIB med 40 HK eller en SeaDoo RXP-300 med en co-kaptein som er klar for å buksere oss ut dersom vi må avbryte. En ny variant til revers der altså. Standard utrustning på dekk er et lite barn, et litt større, og blondine. Co-kapteinen er en tenåring som jeg vil tro håper på mest mulig spenning.

 

(Men jeg har altså revers også dersom det kniper. Det er bare det at når faenskapet settes i fri, så stopper det. Alltid i havn, aldri midtfjords, og aldri med en VP mekaniker i nærheten, som f.eks på verksted).

 

Bare til å le av. Alt sammen.

dennrick

dennrick

Ikke noe problem å komme ut fra havn når vi bare kan slippe fortøyningene med masse vind i riktig retning. Gikk idag til en uthavn. La til med anker ut bak som grei revers.

 

Med rett planlegging skal det gå fint å få dette til uten å bruke revers på styrbord. Da står jeg igjen med forover på styrbord og en SE-100 thruster med altfor lav spenning (nytt iår det også). Husker ikke om jeg i kampens hete har glemt å fortelle at vi for to år siden hadde Styrbord ute for bytte av blokk også. 4 år gammel båt dette altså.

 

Imorgen legger vi til i Tønsberg. Så standby for de som evt leser dette som er der. En Bavaria 39 Sport HT vil komme svært sakte inn, og følger dere flytetauet fra det satans moderskipet til enden, så vil det (avhengig av vindforhold (meldt svært rolig)) der være bundet fast til baugen til en RIB med 40 HK eller en SeaDoo RXP-300 med en co-kaptein som er klar for å buksere oss ut dersom vi må avbryter. En ny variant til revers der altså.

 

(Men jeg har altså revers også dersom det kniper. Det er bare det at når faenskapet settes i fri, så stopper det. Alltid i havn, aldri midtfjords, og aldri med en VP mekaniker i nærheten, som f.eks på verksted).

 

Bare til å le av. Alt sammen.

dennrick

dennrick

Ikke noe problem å komme ut fra havn når vi bare kan slippe fortøyningene med masse vind i riktig retning. Gikk idag til en uthavn. La til med anker ut bak som grei revers.

 

Med rett planlegging skal det gå fint å få dette til uten å bruke revers på styrbord. Da står jeg igjen med forover på styrbord og en SE-100 thruster med litt lav spenning (nytt iår det også). Husker ikke om jeg i kampens hete har glemt å fortelle at vi for to år siden hadde Styrbord  ute for bytte av blokk også. 4 år gammel båt dette altså.

 

Imorgen legger vi til i Tønsberg. Så standby for de som evt leser dette som er der. En Bavaria 39 Sport HT vil komme svært sakte inn, og følger dere flytetauet fra det satans moderskipet til enden, så vil det (avhengig av vindforhold (meldt svært rolig)) der være bundet fast til baugen til en RIB med 40 HK eller en SeaDoo RXP-300 med en co-kaptein som er klar for å buksere oss ut dersom vi må avbryter. En ny variant til revers der altså.

 

(Men jeg har altså revers også dersom det kniper. Det er bare det at når faenskapet settes i fri, så stopper det. Alltid i havn, aldri midtfjords, og aldri med en VP mekaniker i nærheten, som f.eks på verksted).

 

Bare til å le av. Alt sammen.

dennrick

dennrick

Ikke noe problem å komme ut fra havn når vi bare kan slippe fortøyningene med masse vind i riktig retning. Gikk idag til en uthavn. La til med anker ut bak som grei revers.

 

Med rett planlegging skal det gå fint å få dette til uten å bruke revers på styrbord. Da står jeg igjen med forover på styrbord og en SE-100 thruster med litt lav spenning (nytt iår det også). Husker ikke om jeg i kampens hete har glemt å fortelle at vi for to år siden hadde Styrbord  ute for bytte av blokk også. 4 år gammel båt dette altså.

 

Imorgen legger vi til i Tønsberg. Så standby for de som evt leser dette som er der. En Bavaria 39 Sport HT vil komme svært sakte inn, og følger dere flytetauet fra det satans moderskipet til enden, så vil det (avhengig av vindforhold (meldt svært rolig)) der være bundet fast til baugen til en RIB med 40 HK eller en SeaDoo RXP-300 med en co-kaptein som er klar for å buksere oss ut dersom vi må avbryter. En ny variant til revers der altså.



×
×
  • Create New...