dennrick
Takker for siste input, karer.
Hatt det veldig bra egentlig. Nå ligger vi på eller i Jensesund som er på Vestre Bolærne. Siste øya som Forsvaret solgte. En av dørene til det 20.000 m2 store anlegget under fjellet var åpent. Trodde vi pga jungeltelegrafen. Den ble stengt igår kl 17 av kommunen, etter at noen hadde brutt den opp for seks uker siden, og derav fri ferdsel der inne. En tur der inne hadde jo vi gledet oss til, og vi trodde det var åpent.
Uansett: Seks uker der altså.
Dersom det ikke er så kritisk, så kunne vel anlegget vært åpent? Evt vært en turistgreie? Gutta (og jeg) ble litt skuffet over hengelåser på det nye beslaget, men var jo selvsagt også godt fornøyd med at vi ikke kom igår og ble låst inne i det kalde fjellet uten dekning.
Imorgen går vi til Østre Bolærne, blir til mandag, så til båtplassen vår på Tjøme i Vrengensundet. Mannskapet har fikset denne sommeren greit uten egentlig å hinte om noe som helst. Ble litt rolig turbulens i familierådet i ettermiddag da det viser seg at det er dårlig 4G dekning her i Jensesund. Da kom ønskene som perler på en snor, og et tungtveiende argument var at dersom det ikke regner, så blåser det rabbagaster.
Dennis, som jeg introduserte over, tryna skikkelig på tur idag i steinrøysa på sydsiden av øya. Mistet pusten, han trodde han skulle dø. Det gikk jo selvsagt fint, men han ble nok bare litt redd. Noen har også påpeket at baatplassen vimpelen min er så slitt at det kanskje er symptomatisk med skuta sin tilstand. Vil gjerne derfor ha en ny en slik at vi får fikset denne båten!
Konklusjonen, ref overfor, med noen små og store kriser, kombinert med elendig værmelding fra tirsdag av, er at vi kaster inn håndkleet på tirsdag og biler hjem til Drammen for å starte huset igjen. Det blir også spennende å se om robotklipperen fikser plenen, så det er mye å glede seg til.
Nå er det helt vindstille, lytter til regnet, og venter på nordavinden på opp imot 10. Helly Hansen er ombord ift morgendagens utflukt. Gikk forresten fint å legge til i sydvesten på 8 mot brygga. Brukte reversen en gang, og hadde styrbord stoppet da, så hadde det ikke spilt noen rolle. For nye lesere kan jeg derfor opplyse om at det går fint å feriere med med skadeskutt båt, men planlegging ift trange steder og tillegging blir ekstra viktig, Evt ha en 16-åring i en annen farkost som vet nøyaktig hva som må gjøres dersom det kniper og pappa må bukseres ut igjen.
Det neste for oss da blir å gjøre å finne et fint værvindu fra Vrengensundet og over og forbi Strømtangen uten at det blir altfor mye rulling slik at skuta kommer på verksted. Date der mandag 21.08.
Planen nå er vel at jeg tar den turen over til Fredrikstad alene på onsdag eller torsdag som kommer, og tar toget hjem til Drammen.