Jump to content

Edit History

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. 20 touring etter facelift i 2006 er riktignok en del bedre. De finnes til 200-250.000kr. Det finnes nok sikkert mykere båter enn 19 touring, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 Sport eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk. Perfekte båter for Oslo-fjorden, hvor det faktisk kan være ganske røff sjø til tider. Man bør liksom ha 20 fot og oppover skal man ha det litt komfortabelt i Oslo utenfor middagsbukten. Eneste båter under 20 fot jeg har kjørt som er ok i røff utgave av Oslofjorden er X-17 og Fjordling. Coaster 16 som fungerte fint i indre fjorder Kragerø ble for liten, hard og våt i Oslo. Av rimelige skjærgårdsjeeper kan man kanskje gå for Gozzi 17 eller Goldfish 21/22, men du vurderer jo daycruiser. Jeg ville også valgt vindskjerm-båt, da de er mye mer behagelig båt å være i. Kjørebåter som typisk skjærgårdsjeeper trenger bedre sjøegenskaper enn en vindskjermbåt.

Prøvekjør 19 touring og bedøm selv. Synes ikke tilsvarende Yamarin eller andre er spesielt bedre i sjøen selv om enkelte gamle båttester hevder dette.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. 20 touring etter facelift i 2006 er riktignok en del bedre. De finnes til 200-250.000kr. Det finnes nok sikkert mykere båter enn 19 touring, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 Sport eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk. Perfekte båter for Oslo-fjorden, hvor det faktisk kan være ganske røff sjø til tider. Man bør liksom ha 20 fot og oppover skal man ha det litt komfortabelt i Oslo utenfor middagsbukten. Eneste båter under 20 fot jeg har kjørt som er ok i røff utgave av Oslofjorden er X-17 og Fjordling. Coaster 16 som fungerte fint i indre fjorder Kragerø ble for liten, hard og våt i Oslo.

Prøvekjør 19 touring og bedøm selv. Synes ikke tilsvarende Yamarin eller andre er spesielt bedre i sjøen selv om enkelte gamle båttester hevder dette.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. 20 touring etter facelift i 2006 er riktignok en del bedre. De finnes til 200-250.000kr. Det finnes nok sikkert mykere båter enn 19 touring, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 Sport eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk. Perfekte båter for Oslo-fjorden, hvor det faktisk kan være ganske røff sjø til tider. Man bør liksom ha 20 fot og oppover skal man ha det litt komfortabelt i Oslo utenfor middagsbukten.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. 20 touring etter facelift i 2006 er riktignok en del bedre. De finnes til 200-250.000kr. Det finnes nok sikkert mykere båter enn 19 touring, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 Sport eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. Det finnes nok sikkert mykere båter, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 Sport eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår så voldsomt som enkelte skal ha det til, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. Det finnes nok sikkert mykere båter, men 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 DC eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk.

Lingefan

Lingefan

Vi har en Ibiza 20 touring og jeg har kjørt litt 19 touring. Synes ikke de slår,så voldsomt, spesielt ikke hvis man kjører på en komfortabel måte og tar bølgene riktig. 19 fot er 19 fot. Selv om 19 sport går bedre i sjøen så er ikke 19 touring så voldsomt dårlig til å være på sin størrelse. I prisklasse 150.000kr er det vel kun den betydelig mindre 17 fots Fjordling og kanskje en Askeladden wasper og muligens en Nordkapp som er bedre i sjøen. Skal du ha DC-båt som går mye bedre i sjøen så sats på litt ekstra størrelse og f eks en klassiker Windy 22 DC eller 7500 til noe høyere pris. Innboard, men mye båt for 200-250.000kr om de er gode teknisk.

• Create New...