izzno Startet 26.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2017 (redigert) Hver gang båten sjøsettes må jeg pumpe ut et par liter med lense pumpa. Etter dette er det sjelden eller aldri noe. Hva kommer dette av? (Kan være tilfeldig pga regn...). Det lukter også sterkt diesel/ dieselblandet olje... Havnesjefen holdt på å ta livet av meg, jeg var jo ikke klar over problemet... Men tanken ser jeg gjennom et hull I skroget og den er potte tett, her var det rett og slett bare råttent vann. Jeg leser at enkelte tipser om grovsalt, men å hive det ned i samme rom som dieseltanken høres ikke gunstig ut. Nå fikk jeg tømt det rommet ganske bra og det lukter ikke serlig nå. Er det noen med kjennskap til båten om det er et hull under motoren som går ned i kjølen? Det er den eneste måten jeg kan tenke meg det kommer noe ned dit på da motoren har en oljelekasje. Jeg har svamper som samler denne oljen liggende inntil bunnpannen, men rett under ser jeg jo ikke... Burde jeg helle noe rens ned "hullet" til lenseslangen for å ta en real vask der nede? Redigert 26.Juli.2017 av izzno (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.