thomasd Startet 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2017 Fant denne gamle tråden - men har noen funnet noen bedre/mindre skadelige kjemikalier til å fjerne teakolje påført av slendrianer? -Thomas M Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Huff dette har jeg hatt en jæ....lig jobb med uten å kommet helt i mål. Jeg tror jeg har forsøkt det meste av remedier og det eneste som hadde synlig effekt var bensin på flatene med sklimønster. På de andre flatene var det rubbing med bla.Hugos som var mest effektivt. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Aceton . Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Riktig som Dykker sier, aceton tar olja men ikke gelcoat eller topcoat. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 27.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Flott, så i den gamle tråden at Lars H gjorde noen skremmende eksperimenter med aceton og gelcoat... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Ja, jeg skrev noe om det, men det var biter av glassfiber med gelcoat som fikk ligge nedsenket i aceton over tid. Du skal jo kun gni gelcoaten (ikke glassfiberen) med aceton, og det går helt utmerket. Jeg har brukt aceton på egen båt på tilsvarende problem. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Familiesnekke Svart 27.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2017 Hei, Jeg har med hell brukt Aceton for å fjerne teakolje fra min gelcoat. Aceton fordamper så raskt at jeg tror du må legge fra deg en acetonvåt fille på gelcoaten for gjøre skade. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Tilsvarende tråd om fjerning av lakk/teakolje med bilder av mitt eksperiment med aceton finner du her. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.