Jump to content

Edit History

Steini

Steini

1900 kg er 1900 kg enten det er snakk om konstant eller rykk. Men det er rykk som tar knekken på tau. Spesielt om det er eit tau som er lite elastisk. Sjølv bruker eg utelukkende nylon tau til fortøying pga av god strekk, god bruddstyrke, pluss at nylon gir lite friksjon. (mindre gnag og lyd) Når det er meldt dårlig ver, bruker eg 20mm nylontau til fortøying. Desse tåler 7400 kg.

Men normalt sett bruker eg nylontau på 14mm til fortøying. Desse tåler 4000kg. 

I tillegg bruker eg rykkdemper på alle fortøyinger.

Båten min er ca 12tonn.

Det skal jo seiast at kryssholta mine heilt sikkert ikkje tåler 7400kg, men då veit eg at tauet kan slitast/gnagast ein del uten at det er noko fare.

Om du kjenner at det rykker og napper i fortøyningane, slik at du merker det i båten. Då er da eit dårlig tegn, og noko kan fort stå i fare for å bli ødelagt.

Er det dårlig ver eller sjøgang i havna, så er det greit å bruka mest mulig kryssholt slik at du får fordelt kreftene ut, pluss at du er litt tryggare om eit skulle ryka. Og ikkje minst, god lengde på fortøingane.

Skal du kjøpa nylontau på båtbutikker, ryker tusenlappane fort. Eg for min del handler alt tauverk på åkra trålbøteri. Der får ein det på rull. Så er det berre å setta seg ner ei kveld men ei kald ei, å kappa og spleisa nye fortøyinger :)

Eg har sikkert skrevet meir en det du lurte på, men eg var så godt i gang, hehe. Pluss at eg er vel kansje litt over gjennomsnittlig intressert i slikt. 

Steini

Steini

1900 kg er 1900 kg enten det er snakk om konstant eller rykk. Men det er rykk som tar knekken på tau. Spesielt om det er eit tau som er lite elastisk. Sjølv bruker eg utelukkende nylon tau til fortøying pga av god strekk, god bruddstyrke, pluss at nylon gir lite friksjon. (mindre gnag og lyd) Når det er meldt dårlig ver, bruker eg 20mm nylontau til fortøying. Desse tåler 7400 kg.

Men normalt sett bruker eg nylontau på 14mm til fortøying. Desse tåler 4000kg. 

I tillegg bruker eg rykkdemper på alle fortøyinger.

Båten min er ca 12tonn.

Det skal jo seiast at kryssholta mine heilt sikkert ikkje tåler 7400kg, men då veit eg at tauet kan slitast/gnagast ein del uten at det er noko fare.

Om du kjenner at det rykker og napper i fortøyningane, slik at du merker det i båten. Då er da eit dårlig tegn, og noko kan fort stå i fare for å bli ødelagt.

Er det dårlig ver eller sjøgang i havna, så er det greit å bruka mest mulig kryssholt slik at du får fordelt kreftene ut, pluss at du er litt tryggare om eit skulle ryka.

• Create New...