Jump to content

Kjøpt båt. Blir medlemskapet for 2017 med den? (Eier skal ikke ha ny båt)

Grand Banks jr

Recommended Posts

Jeg skal hente båt i morgen :wink:.

Eier (og båt) er Totalmedlem i Redningsselskapet. På RS sitt nettsted står det at "Assistanserettighetene er knyttet til båten". (Der man evt må melde inn flere båter.)

Er det slik at min nye båt nå vil være dekket av gamle eiers medlemskap ut 2017? (Eier skal som sagt ikke ha ny båt. )

Veldig kjekt å vite nå som jeg skal hente den i morgen formiddag. Det er nå den skal på "langtur", ellers blir det bare helt i lokalområdet her vi bor. Blir nok totalmedlem, men hadde vært kjekt å bli det i 2018.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Medlemsskapet er personlig, men er usikker på om det eventuelt kan overføres til ny eier. Har selv vært frivillig mannskap i Sjøredningskorpset i Bergen, men hadde lite med medlemsskapene å gjøre. Vi sjekket bare medlemsnummeret til personen, og logget dette i datasystemet. Dette gjorde vi enten det var årets klistremerke på båten eller ikke.

Medlemsskap er knyttet til båten på den måte at vist du har fleire båter så må du betale ein sum for båt 2 og båt 3 osv, men eigar får berre eit medlemsnummer. 

Du bør kunna segla båten heim på forrige eigars medlemsskap så lenge du har hans medlemsnr, på samme måte som vist du leier båten. 

Dersom assistanse går ut over 3 timer, eller du ikkje har utvist godt sjømannskap, så kan sikkert mannskapet på skøyta ordne faktura til deg i staden for registrert medlem.  

Ring RS og spør korleis det kan ordnast, dette må jo være ordnings på hos dei. 

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Sitat

Du bør kunna segla båten heim på forrige eigars medlemsskap så lenge du har hans medlemsnr, på samme måte som vist du leier båten. 

Det var det jeg funderte på. Får ta en telefon til dem i morgen tidlig. Har forsøkt å søke på forumet og ellers, men det er bare mange selvmotsigende info å finne :-)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...