Jump to content

Edit History

Chiefengineer

Chiefengineer

Sørlandet2 skrev 31 minutes ago:

Jeg prøver ikke å være negativt, men prøver å gi trådstarter et ærlig svar på det han spør om.

Jeg har en 25 for weekend-cruiser. 2015 modell. Jeg regner årlige kostnader som høyere enn det Brigg regner det koster å drive/eie en Cabin-cruiser. Om noen av oss regner feil, det er opp til hver enkelt å vurdere. 

Men klager ikke, koser meg, syns det er topp prioritering av fritiden min. 

Det finnes ingen fasitsvar på dette da veldig mange faktorer kommer inn og det vil være høyst individuelt hvor store kostnadene havner på. Om man regner inn verditapene blir dette selvsagt stort på båter i millionklassen.

Men mange hobbyer er dyre, det koster også mye penger å ta ut en helt ny Volvo XC90 hvert tredje år.  Dykking, MC, paragliding, alt betinger dyre utstyrspakker der kostnadene går høye.

Men det viktigste er at man trives med forholdene slik man har valgt de den tiden man har fått tildelt. Nytelse og glede kan ikke nødvendigvis omsettes i kroner og ører.

Chiefengineer

Chiefengineer

Sørlandet2 skrev 27 minutes ago:

Jeg prøver ikke å være negativt, men prøver å gi trådstarter et ærlig svar på det han spør om.

Jeg har en 25 for weekend-cruiser. 2015 modell. Jeg regner årlige kostnader som høyere enn det Brigg regner det koster å drive/eie en Cabin-cruiser. Om noen av oss regner feil, det er opp til hver enkelt å vurdere. 

Men klager ikke, koser meg, syns det er topp prioritering av fritiden min. 

Det finnes ingen fasitsvar på dette da veldig mange faktorer kommer inn og det vil være høyst individuelt hvor store kostnadene havner på. Om man regner inn verditapene blir dette selvsagt stort på båter i millionklassen.

Men mange hobbyer er dyre, det koster også mye penger å ta ut en helt ny Volvo XC90 hvet tredje år.  Dykking, MC, paragliding, alt betinger dyre utstyrspakker der kostnadene går høye.

Men det viktigste er at man trives med forholdene slik man har valgt de den tiden man har fått tildelt. Nytelse og glede kan ikke nødvendigvis omsettes i kroner og ører.

• Create New...