Mjøsfarer Startet 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2017 (redigert) Jeg bakket inn i gjestehavn, og uheldigvis stod båten i revers da det smalt i brygga. Det gikk veldig smått, men fort nok til at motoren stoppet. Jeg bannet og svertet litt, men starter opp igjen og fikk lagt båten på plass. Merket ikke noen vibrasjoner da, men da gikk motoren bare noen sekunder før jeg satte den i fri. Nå, et par dager etter har vi reist derfra, og jeg merker vibrasjoner ved det minste pådrag. Har ikke prøvd over 1200 omdreininger, men nå går vi ved tomgangsfart for å komme oss hjemover. Har ikke vært uti vannet, men ingen synlige skader fra oversiden. Ingen vibrasjoner når motoren ruses i fra. Føler meg trygg på at båten må på verksted, men har noen forslag om hva der her kan være? Redigert 28.Juli.2017 av Mjøsfarer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rippie Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Kan jo være veldig mye, men ville sjekket om det bare er en bulk\kast i propellen som er problemet. Det fikser du enkelt selv. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 rippie skrev 2 minutes ago: Kan jo være veldig mye, men ville sjekket om det bare er en bulk\kast i propellen som er problemet. Det fikser du enkelt selv. Håper du har rett i det, men det vil overraske meg litt. Det sitter på stålpropell, og brygga var såpass spinkel at det knaket godt i de tynne terassebordene som går fra bryggekanten og ned til bunn. Hadde trodd propell/drev tålte mer enn det her Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Tilt opp, og sjekk propellen... alt kan bøyes, også stål.. Bare en plastpose/drit i propellen kan gi vibrasjoner.. Sitér dette innlegget Link to post
Mjøsfarer Svart 28.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Det var en tydelig knekk på et av propellbladene, så da håper jeg det ikke er noe verre enn det. Blir vel jobb for winrace til vinteren det tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Regner med du ikke fortsetter å kjøre med den, det kan skade undervanns huset ytterligere. Du bør også få "klokket" akslingen for å være sikker på at den ikke har kast i seg etter smellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.