Geir V. Startet 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 28.Juli.2017 Har en KAD44, som har fungert helt topp siden jeg kjøpet båten i Juli 2016 og frem til nå. Når jeg skulle starte i går, måtte jeg kinne ca 5 sek. Den startet men stoppet igjen. Ny kinning i ca 5-10sek, startet og stoppet 5 ganger før den gikk normalt. Merker ingen feil, eller noe unormalt når den først har startet. I dag var det det sammen, men da startet den etter tredje forsøk. Ryker grått når den ikke starter, men dette blir borte så fort den starter og går normalt. Noen som har noen ide hva som kan være feil? Hadde håpet at jeg kunne kjøre ut sesongen uten å måtte gjøre noe. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Har hørt fra enkelte andre med samme motor at det kreves litt kinning før de starter. Er startbatteriet i god form? Du kan prøve å koble sammen start og forbruksbankene før start, da får du testet med skikkelig trykk fra batteriene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
dieselfan Svart 28.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2017 Aldri sett en tungstarta KAD når den er i form. Når bytta du filter sist. Sett en klar slange på retur, du kan ha lekkasje/falsk luft i matesystemet Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Batteri er ok, så det er ikke problem. Hvis det hadde vært problem med filter, vil ikke det bli være når turtallet øker. Ingen problemer når den først starter. Kan være luft i systemet, eller at diesel renner tilbake når den står en stund. Kjenner ikke motoren så godt, men det er kanskje en tilbakeslags ventil? Sitér dette innlegget Link to post
W_Bora Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 (redigert) Hei, 5 sekunder hørtes ikke veldig mye ut (litt lenge er det), men den skal ikke stoppe igjen. Ta ut grovfilteret og ta en titt på det, og husk og sjekke for vann. Hvis også finfilteret sitter som det skal og har blitt byttet i år så høres det ut som luft i systemet. Da hadde jeg gått over alle slange koblinger og kobberskiver. Ingen tilbakeslagsventil så vidt jeg vet. Redigert 29.Juli.2017 av W_Bora (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 5.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Feilen er funnet Tappe skruen i vannutskilleren var limt pga av dårlige gjenger. Så der kom det inn luft. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Geir V - takk for at du gir tilbakemelding når feilen er funnet (Godt du ikke hadde den første tungstarta KAD44/300 jeg har hørt om) Sitér dette innlegget Link to post
W_Bora Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Så bra du fant feilen Geir V. Dette har jeg sett før, og gjelder i prinsippet alle diesel motorer. Jeg mener at en god tommelfinger regel er å sjekke filtere også tetninger som skrus opp og igjen ved service da finner man feilen 9 av 10 ganger:) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Viktig poeng Bora Vil legge til at returrør i hjemme -bygde tanker som ikke går helt ned til bunnen også er vanlig og kan drive eier til vanvidd. .. da feilen bare oppstår når det er lite på tanken... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.