Jump to content

Tregstartet KAD44.

Geir V.

Recommended Posts

Har en KAD44, som har fungert helt topp siden jeg kjøpet båten i Juli 2016 og frem til nå.

Når jeg skulle starte i går, måtte jeg kinne ca 5 sek. Den startet men stoppet igjen. Ny kinning i ca 5-10sek, startet og stoppet 5 ganger før den gikk normalt. Merker ingen feil, eller noe unormalt når den først har startet.

I dag var det det sammen, men da startet den etter tredje forsøk.

Ryker grått når den ikke starter, men dette blir borte så fort den starter og går normalt.

Noen som har noen ide hva som kan være feil? 

Hadde håpet at jeg kunne kjøre ut sesongen uten å måtte gjøre noe.

Har hørt fra enkelte andre med samme motor at det kreves litt kinning før de starter. 

Er startbatteriet i god form? Du kan prøve å koble sammen start og forbruksbankene før start, da får du testet med skikkelig trykk fra batteriene. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Batteri er ok, så det er ikke problem. 

Hvis det hadde vært problem med filter, vil ikke det bli være når turtallet øker. Ingen problemer når den først starter. 

Kan være luft i systemet, eller at diesel renner tilbake når den står en stund. 

Kjenner ikke motoren så godt, men det er kanskje en tilbakeslags ventil?

Hei,

5 sekunder hørtes ikke veldig mye ut (litt lenge er det), men den skal ikke stoppe igjen. Ta ut grovfilteret og ta en titt på det, og husk og sjekke for vann. Hvis også finfilteret sitter som det skal og har blitt byttet i år så høres det ut som luft i systemet. Da hadde jeg gått over alle slange koblinger og kobberskiver.

Ingen tilbakeslagsventil så vidt jeg vet.

Redigert av W_Bora (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...