Jump to content

Edit History

index

index

Oljekjøleradapter og vannpumpen kjøpte jeg fra KD Trading.  1100 pluss 2500. Adapter for å montere pumpe på reimskiva på veiven dreide en kompis til meg. Høyre motorfestet foran ble modifisert med flattjern og sveiseapparat.  Det venstre ble slipt litt for å passe. Nye slanger og adaptere ble lagd, og så monterte jeg  elektrisk matepumpe og nye Motor labber og demperplate. Og malte det hele fint og blått. Litt arbeid er det, men du får en mye bedre motor. Tror det kostet meg en 12-13.000,- men jeg solgte deler av den gamle for 4-5000,- så det ble egentig helt OK. Båten er i bruk hver dag og starter lett året rundt. Ingen gløding eller noe annet tull.2401 kunne du gløde til det luktet svidd før det passet den å starte.

Merk at du trenger en motor med mekanisk innsprøytningspumpe og lavt innsug,  de senere med elektronikk er verre å tilpasse.

index

index

Oljekjøleradapter og vannpumpen kjøpte jeg fra KD Trading.  1100 pluss 2500. Adapter for å montere pumpe på reimskiva på veiven dreide en kompis til meg. Høyre motorfestet foran ble modifisert med flattjern og sveiseapparat.  Det venstre ble slipt litt for å passe. Nye slanger og adaptere ble lagd, og så monterte jeg  elektrisk matepumpe og nye Motor labber og demperplate. Og malte det hele fint og blått. Litt arbeid er det, men du får en mye bedre motor. Tror det kostet meg en 12-13.000,- men jeg solgte deler av den gamle for 4-5000,- så det ble egentig helt OK. Bårene er i bruk hver dag og starter lett året rundt.

Merk at du trenger en motor med mekanisk innsprøytningspumpe og lavt innsug,  de senere med elektronikk er verre å tilpasse.

• Create New...