Jump to content

Edit History

Hulda

Hulda

TGR skrev for 5 timer siden:

Det er svært mange og delte meninger om hva slags levetid man kan forvente av en slik saltvannskjølt jernklump. MD7B har mer gods og større kjølekanaler enn sine forgjengere, nettopp for å forlenge levetiden. Men dette er uansett ikke eksakt vitenskap.

 

Det er korrekt slik du hevder. Uansett, motoren din feilet etter kort tid. Det er slett ikke sikkert at det har noe med rust i kjølekanaler å gjøre. For da blir det som regel et overhetingsproblem. Det kan like gjerne kan være gjennomslag gjennom topplokkpakningen. Som en hver annen plausibel forklaring. 'Årlig service fra verksted' begrenser seg sannsynligvis til kjøring med ferskvann og frostvæskeblanding, oljeskift etc. Om det ikke har vært noe tull med motoren, tror jeg verken verksted eller eier setter i gang noen form for aksjon. 

 

Det er et lite holdbart argument at det går mange som er eldre etc. etc. Heller ikke at motoren har sittet i en seilbåt. Motoren blir uansett våt inni. 

Hulda

Hulda

TGR skrev for 5 timer siden:

Det er svært mange og delte meninger om hva slags levetid man kan forvente av en slik saltvannskjølt jernklump. MD7B har mer gods og større kjølekanaler enn sine forgjengere, nettopp for å forlenge levetiden. Men dette er uansett ikke eksakt vitenskap.

 

Det er korrekt slik du hevder. Uansett, motoren din feilet etter kort tid. Det er slett ikke sikkert at det har noe med rust å gjøre. Det kan like gjerne kan være gjennomslag gjennom topplokkpakningen. Som en hver annen plausibel forklaring. 'Årlig service fra verksted' begrenser seg sannsynligvis til kjøring med ferskvann og frostvæskeblanding, oljeskift etc. Om det ikke har vært noe tull med motoren, tror jeg verken verksted eller eier setter i gang noen form for aksjon. 

 

Det er et lite holdbart argument at det går mange som er eldre etc. etc. Heller ikke at motoren har sittet i en seilbåt. Motoren blir uansett våt inni. 



×
×
  • Create New...