Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg tror ikke man er i nærheten av glazing problematikk ved normal bruk av disse motorene.

jeg gir min WOT i 10 minutter innimellom - også ruser jeg den på tomgang etter at vi har kjørt i flere timer når vi kommer til havn. Dette er i tråd med håndboka. Men det er turboen som da ikke skal sote igjen. Har man turbo på motoren bør man unngå å tusle avgårde på turtall der turboen ikke jobber - da kan den sette seg. 

Mange bruker Gori med overdrive funksjon for å få ned turtallet på motoren. Jeg er skeptisk til det. På den andre siden er det interessant å lese om Lars Hässler med SY Jennifer. Hans Perkins 80hk gikk 27.000 timer før den ble overhalt i 2014. Og han kjører alltid på lavt turtall skriver han

Bitteliten

Bitteliten

Jeg tror ikke man er i nærheten av glazing problematikk ved normal bruk av disse motorene.

jeg gir min WOT i 10 minutter innimellom - også ruser jeg den på tomgang etter at vi har kjørt i flere timer når vi kommer til havn. Dette er i tråd med håndboka. Men det er turboen som da ikke skal sote igjen. Har man turbo på motoren bør man unngå å tusle avgårde på turtall der turboen ikke jobber - da kan den sette seg. 

Mange bruker Gori med overdrive funksjon for å få ned turtallet på motoren. Jeg er skeptisk til det. På den andre siden er det interessant å lese om Lars Hässler med SY Jennifer. Hans Perkins (uten turbo) gikk 27.000 timer før den ble overhalt i 2014. Og han kjører alltid på lavt turtall skriver han

Bitteliten

Bitteliten

Mange bruker Gori med overdrive funksjon for å få ned turtallet på motoren. Jeg er skeptisk til det. På den andre siden er det interessant å lese om Lars Hässler med SY Jennifer. Hans Perkins (uten turbo) gikk vel 20.000 timer før den ble overhalt for et par år siden. Og han kjører alltid på lavt turtall skriver han

• Create New...