Båtmannen2.0 Startet 29.Juli.2017 Del på Facebook Startet 29.Juli.2017 Hei. Jeg skal kjøpe summer fun og lurte på hvilken motor som er best til denne båten. Motoren må kunne få båten + en ungdom på ca 80 kilo og en voksen på 100kilo Motoren må også ver lett å vedlikeholde. Maks 25hk. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Har du bestemt deg for om du vil ha 2T eller 4T motor? Sitér dette innlegget Link to post
Båtmannen2.0 Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 dieselfan skrev for 6 timer siden: Har du bestemt deg for om du vil ha 2T eller 4T motor? Nei. Jeg vet ikke. Hva er bedt til summer fun. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Juli.2017 Del på Facebook Svart 29.Juli.2017 Skal du kjøre ring, vannski ? Er akselerasjon viktigere enn toppfart ? 2T er lettest, enklest å vedlikeholde for en amatør, men du må blande olje i bensinen, glemmer du det skjærer den seg... Skal du dorge er 4T overlegen og den bruker mindre bensin Sitér dette innlegget Link to post
Båtmannen2.0 Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2017 dieselfan skrev for 14 timer siden: Skal du kjøre ring, vannski ? Er akselerasjon viktigere enn toppfart ? 2T er lettest, enklest å vedlikeholde for en amatør, men du må blande olje i bensinen, glemmer du det skjærer den seg... Skal du dorge er 4T overlegen og den bruker mindre bensin Skal ikke dorge og jeg er vant med å blande olje i bensinen. Jeg vil ha en med god toppfart og planer lett. Tror det blir 2takt. Hvilken 2T burde jeg velge. Sitér dette innlegget Link to post
Lerangen Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 For å være årlig ville jeg kjøpt 4 takt. Jeg har en summer fun med Yamaha 25 hk 4 takt. Kommer opp i rundt 28 knop med en person i. De kommer med el start og kan få med el tilt men er sykt lette å løfte opp. I tilleg har de auto-choke. Så gjør at de går alltid på et fint turtall, og stopper ikke med tomgang som 2 takt har en tendens til Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Sitat Jeg vil ha en med god toppfart og planer lett. Tror det blir 2takt. tohatsu sin 25hk 2t er kjent som en sprek 25hk. Er nok litt mer støy enn 4t motorene i klassen .. Har forresten putra mye rundt med 2t i diverse størrelser men aldri opplevd at de har gått sure eller stoppe så lenge de har vært noenlunde iorden. Men mer eksos vil det jo bli Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dieselfan Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 (redigert) Selv om jeg er Yamahafan og ikke objektiv så er Tohatsu den beste i 25 klassen. Også er den bærbar. Drener forgasser hver høst og vær nøye med bensinfilter så varer den livet ut... Redigert 8.August.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Trønderbygger Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Du kan og prøve med en lett 30 hester 2 takter vet båten er godkjent for 25hk men med full båt blir det tungt ? har selv kjørt en med en evinrude 35hk i åsenfjorden ? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.August.2017 Del på Facebook Svart 8.August.2017 Tohatsu 25 blir til 32 på et blunk... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.