Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Nevermind skrev 5 minutes ago:

AIS Sart er kjekt til sitt formål, men jeg har ikke en slik, og har heller ingen planer om å kjøpe en slik. Sikkert kjekt å ha ombord i en mann over bord situasjon hvis den som faller over bord har en slik. Innenfor VHF rekkevidde av andre båter kan den hjelpe deg, men på åpent hav vil den komme langt ned på listen over sikkerhetsutstyr hos meg.

Min vurdering å installere disse er basert på kryssing av åpent hav, dvs uker til havs, to personer ombord som går vaktsystem. Da må vi ha alarm som vekker den som har frivakt om vakten faller over bord. Man kan ikke basere seg på andre båter eller SAR operasjoner ved slike hendelser.   Den har i beste fall svært liten verdi om man seiler alene

Bitteliten

Bitteliten

Nevermind skrev 2 minutes ago:

AIS Sart er kjekt til sitt formål, men jeg har ikke en slik, og har heller ingen planer om å kjøpe en slik. Sikkert kjekt å ha ombord i en mann over bord situasjon hvis den som faller over bord har en slik. Innenfor VHF rekkevidde av andre båter kan den hjelpe deg, men på åpent hav vil den komme langt ned på listen over sikkerhetsutstyr hos meg.

Min vurdering å installere disse er basert på kryssing av åpent hav, dvs uker til havs, to personer ombord som går vaktsystem. Da må vi ha alarm som vekker den som har frivakt om vakten faller over bord. Man kan ikke basere seg på andre båter eller SAR operasjoner ved slike hendelser. 

• Create New...