morgull Startet 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 29.Juli.2017 Har en gammel Yamaha P45 som jeg tror er fra 70 tallet. Motoren har stått lagret inne i over 10 år uten å ha vært i bruk. Har kun gått i ferskvann og ser ganske grei ut. Den har innebygd bensintank. Tenkte jeg skulle prøve å få liv i den. Ser imidlertid at det nok har stått gammel bensin i tanken som har fordampet etter årenes løp. Det ligger igjen rester/shit i tanken. Er det noen som har gode tips hvordan man renser tanken / fjerner dette? Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Christel III Svart 29.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Den motoren ser så liten og nett ut, at jeg ville fylt på en skvett bensin på tanken, og ristet hele motoren. Det er nok bare avleiringer av gammel to-taktsolje. Hell ut bensinen, og fyll på en ny skvett. Denne tapper du av gjennom dreneringsskruen i flottørkammeret på forgasseren. Da har du fått skylt gjennom fra tank til forgasser. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
morgull Svart 29.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2017 Hei! Takker for tipset. Skal prøve det Sitér dette innlegget <p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.