Grand Banks jr
Båten står fremdeles på land, og rett før eller etter førstkommende helg så blir den løftet på vann. Akkurat tidsnok til en ukes innkjøring før ferie...
Nå er det køye til minstejenta som ordnes, i tillegg til utbedring av diverse småskader jeg fant der forrige eier(e) ikke hadde gjort god nok jobb. Gikk forsiktig over med skrape, og der løsnet det gammel sparkel. Uff uff. Så jeg fikk vekk alt gammelt, pusset, vasket med aceton, og brukte epoxysparkel. Den herder nå. I morgen er det på med sealer. Blir litt kort tørketid på den, men nå MÅ båten ut... Mye bedre nå enn det var med sparkel som hadde løsnet. Nå var glassfiberen helt tørr (ikke rart etter den varme "våren").
Men tilbake til barneseng:
Jeg ombestemte meg. Fant ut at hylla på babord side nesten var 60 cm bred og 120 lang. Det er samme størrelse som minstejenta på 2 sover i til daglig.
Fant ut jeg kunne bruke et slikt gitter, og resten med 2x4" (for å få stabilitet) og en hobbyplate.
Her er noen få bilder fra kveldens innsats. Egentlig fornøyd med at det ble så lite flying opp og ned båten. Traff på første kutt hele veien ?
Her (over) kommer det en stolpe ved gitteret, med en skrå bjelke ned til fremre stolpe. Mellom der kommer en dør med slåe.
Noe slik:
Her er sett forfra og litt akterover. Du ser den tverrliggende "svillen". Denne er kuttet skrått og avrundet slik at det ikke går an å slå seg på den. For i denne køya kan en av guttenes kompiser sove dersom vi har med besøk. Det er med andre ord plass til 4 barn i forkabinen.
Der "svillen" er vil det komme en massiv trevegg som tilpasses skroget.
Alt i alt er dette en løsning som jeg tror familien vil være fornøyd med. ?