Grand Banks jr
Har vært en tur for å sjekke i dag. Jeg kommer rett og slett ikke til babord tank, og det er den dieselen hentes fra. Jeg ser toppen av den, men pentry må ha vært bygget etter at den er satt inn. Ikke sjanse å komme til så langt jeg kan se nå.
Jeg la også merke til at vannutskiller står OVER øverste tanknivå. Så uansett vil diesel denne tilbake til tanken i det øyeblikket jeg prøver å drenere ut vann.
Slik jeg ser det bør jeg derfor få slange med skrunippel som festes i røret, og ha slange ned til ny vannutskiller som settes under tanken. På den måten kan jeg bytte filter og fylle det med hevert prinsippet.
Det er åpne / stenge ventil på tanken, så jeg kan stoppe diesel fra å renne når jeg må bytte filter. Deretter åpne forsiktig og fylle filteret igjen.
Høres det ut som en god plan?
(Det er skrutilkopling mot åpne/ stenge ventilen, men ikke sjanse om jeg kommer til med verktøy og slange med nippel uten å sage i stykker innredning. Selve røret er ikke lenger enn 30-40 cm, så det blir ikke noe ekstra lengde å snakke om.)