Grand Banks jr
Siste dag før skuta får vann under kjølen igjen, og jeg har byttet alle kjølevannsslanger til den gjennomsiktige typen med stålarmering. Da kan jeg når som helst se om det er noe ulumske ting i kjølevannet.
Da fikk jeg også byttet en kort slange der jeg har observert en utposing inni. Kanskje den er årsaken til at motoren ikke liker å ligge på høyere enn 2500 o/min? Etter en stund stiger og stiger temp.
Så dagens trivelige drittjobb: Bytte jokerventil på dassen . I fjor begynte urinen å sige tilbake til doskåla, mens avføringen heldigvis ikke kom tilbake. På dette forumet ble det foreslått å bytte jokerventilen. En gummiventil.
Så jeg startet med å helle og pumpe igjennom mye ferskvann. Jeg ville helst ikke ha annet enn vann i retur når jeg jobbet med dette 💩💩💩
Så var det å kople fra:
Jeg hadde et vrakhåndkle klart. Og det sugde opp alt vannet som kom ut av septikslangen.
Og slik så den gamle jokerventilen ut (den skulle vært lukket).
Legg merke til hanskene. Gjør en slik jobb triveligere og sikkert mer hygienisk.
Slik så den nye ut. Lukker som den skal.
Så ved testen etterpå kom ingen vann i retur, og vi ser frem til sjøsetting i morgen 😊