volvo_penta_ Startet 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2017 Noen som kan anbefale en liten og nett 4g router? tenker å sette inn en med lan porter, dersom det blir aktuelt med f.eks Telldus i fremtiden. Bør kunne kjøres på 12V. tenkte Huawei 5786, men denne mangler nettverkskontakter. tips? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Hva med en Huawei E5186s router? Den leveres så vidt jeg kan se med en 230VAC til 12VDC batterieliminator og burde da kynne kobles rett på båtens 12V uten adapter, eventuelt med en spenningsstabilisator. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
-Luna- Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Har bestillt denne: TP-Link TL-MR6400 4G LTE 11n Router Kan gi en tilbakemelding om hvordan den virker når jeg får koblet den opp :) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Popeye70 Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Jeg har Huawei E5186s, og kan bekrefte at den går på 12V internt. Enten kobler du den rett på batteribanken, eller så bruker du en regulator som sørger for jevnere 12V enn batteribanken kan levere. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Og er du fornøyd med E5286s routeren? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Lars H. skrev 2 minutes ago: Og er du fornøyd med E5286s routeren? Du mener E 5186s, regner jeg med. ? Ja, jeg er strålende fornøyd. Kjøpte den brukt av en "klimaflyktning" som hadde brukt den i 4 mnd og kjørt hele 4 GB data gjennom den i løpet av et norgesbesøk. Strømforsyningen tok kvelden etter noen mnd, men den ble byttet på garanti - no questions asked. Etter dette har den fungert feilfritt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Obs, det var bare en skrivefeil. Selv har jeg Huawei E5886s minirouteren som jeg også er svært godt fornøyd med. Men med et unntak. Den vil ikke prate med det trådløse IP kameraet mitt, et D-Link DCS.935L kamera. Jeg har hatt mye kontakt med D-Link og Huawei, men ingen av dem har kommet opp med noen løsning. Kanskje E5186s hadde fungert? Men nå er jo minirouteren grei å ha med seg andre steder også. Vi var en tur i Kristiansund i uken, og da overnattet vi på Atlanten Camping i en utmerket leilighet. Der hadde jeg en hastighet på 66Mbps ned og 55Mbps opp med det gratis WiFi nettet. Hadde det vært dårlig, hadde jo minirouteren vært grei å bruke. Er det ikke noe som heter tvilling kort? Men om Telia har det, vet jeg ikke. Da kunne jeg jo ha E5186s routeren fast i båten og den andre i "bukselommen". Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Popeye70 Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 (redigert) Telia har både tvilling og trilling hvis du vil. Jeg har Telia og både tvilling og trilling. Det ene er et rent datakort, som står i en iPad. Jeg har også et rent SMS-kort fra Telia, men det er en annen historie. Jeg kjøpte min E5186s brukt for 1000,-, uten operatørbinding eller lås. Opprinnelig eier hadde hatt et rent dataabonnement fra Telia i den, og det er en Telia-logo på routeren. Foreløpig har jeg bare brukt routeren med en mobil, en PC og en TellStick Net. Har ikke testet med kamera eller andre duppeditter. Redigert 30.Juli.2017 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
volvo_penta_ Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Noen som vet hva s'en står for i 5186? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.