Jump to content

Edit History

mthoms

mthoms


Jeg staver som en hest .... og sætter tegn som et æsel .. og glemmer ord som student

Du skriver mange ting, men der er mange ting du ikke skriver. Jeg giver dig mit bedste skud alligevel.

Manglende olietryk og køling vil ikke give de store problemer i første omgang; nå motoren giver op er det en anden sag, men så ved man da hvorfor.

Sort røg bagude og sod på hækken er tegn på uforbrændt diesel. Manglende omdrejninger (=turtal) er udtryk for, at motoren arbejder for hårdt (overbelastet) eller er fejljusteret.

Uden at vide det med sikkerhed, går jeg ud fra din båd er udstyret med et udenbordsdrev, men hvis du har strakte aksler, er så oplineringen af motoren på plads (motoren må have været taget ud for en total renovering)? Hvis ikke, giver det øget modstand/belastning på motoren.

Vi udelukker et tilstoppet luftfilter, fordi du har haft det eksisterende demonteret (ellers oplagt).

Turboen fungerer skriver du: Har du haft en trykmåler på, og ved du, om den giver det tryk den skal?

Er indsprøjtningstidpunktet kontolleret og fundet OK? Jeg spørger ud fra betragtning om, at en totalrenovering indebærer, at dieselpumpen har været demonteret. Et forkert indsprøjtningstidspunkt (timing), kan give de mest vidunderlige udfordringer, hvis man da skal tro adskillige indlæg på dette forum (og det skal man nu nok) ...

 

Er din motor så tilpas gammel, at den er udstyret med udstødningsspjæld (exos-spjæld hedder det måske på norsk?)? Hvis det forbandede spjæld sidder der, fungerer så også den selenoide, som skal åbne det eller er det lukket permanent? Hvis det er lukket, kan man åbne det og blokere det i åpen stilling (min aqad41a kører på den måde uden problemer). Et lukket spjæld kan give nogle af de samme symptomer, som du beskriver.

 

mthoms

mthoms


Jeg staver som en hest .... og sætter tegn som et æsel

Du skriver mange ting, men der er mange ting du ikke skriver. Jeg giver dig mit bedste skud alligevel.

Manglende olietryk og køling vil ikke give de store problemer i første omgang; nå motoren giver op er det en anden sag, men så ved man da hvorfor.

Sort røg bagude og sod på hækken er tegn på uforbrændt diesel. Manglende omdrejninger (=turtal) er udtryk for, at motoren arbejder for hårdt (overbelastet) eller er fejljusteret.

Uden at vide det med sikkerhed, går jeg ud fra din båd er udstyret med et udenbordsdrev, men hvis du har strakte aksler, er så oplineringen af motoren på plads (motoren må have været taget ud for en total renovering)? Hvis ikke, giver det øget modstand/belastning på motoren.

Vi udelukker et tilstoppet luftfilter, fordi du har haft det eksisterende demonteret (ellers oplagt).

Turboen fungerer skriver du: Har du haft en trykmåler på, og ved du, om den giver det tryk den skal?

Er indsprøjtningstidpunktet kontolleret og fundet OK? Jeg spørger ud fra betragtning om, at en totalrenovering indebærer, at dieselpumpen har demonteret. Et forkert indsprøjtningstidspunkt (timing), kan give de mest vidunderlige udfordringer, hvis man da skal tro adskillige indlæg på dette forum (og det skal man nu nok) ...

 

Er din motor så tilpas gammel, at den er udstyret med udstødningsspjæld (exos-spjæld hedder det måske på norsk?)? Hvis det forbandede spjæld sidder der, fungerer så også den selenoide, som skal åbne det eller er det lukket permanent? Hvis det er lukket, kan man åbne det og blokere det i åpen stilling (min aqad41a kører på den måde uden problemer). Et lukket spjæld kan give nogle af de samme symptomer, som du beskriver.

 

mthoms

mthoms


Jeg staver som en hest ....

Du skriver mange ting, men der er mange ting du ikke skriver. Jeg giver dig mit bedste skud alligevel.

Manglende olietryk og køling vil ikke give de store problemer i første omgang; nå motoren giver op er det en anden sag, men så ved man da hvorfor.

Sort røg bagude og sod på hækken er tegn på uforbrændt diesel. Manglende omdrejninger (=turtal), er udtryk for, at motoren arbejder for hårdt (overbelastet) eller er fejljusteret.

Uden at vide det med sikkerhed, går jeg ud fra din båd er udstyret med et udenbordsdrev, men hvis du har strakte aksler, er så oplineringen af motoren på plads (motoren må have været taget ud for en total renovering)? Hvis ikke, giver det øget modstand/belastning på motoren.

Vi udelukker et tilstoppet luftfilter, fordi du har haft det eksisterende demonteret (ellers oplagt).

Turboen fungerer skriver du: Har du haft en trykmåler på, og ved du, om den giver det tryk den skal?

Er indsprøjtningstidpunktet kontolleret og fundet OK? Jeg spørger ud fra betragtning om, at en totalrenovering indebærer, at dieselpumpen har demonteret. Et forkert indsprøjtningstidspunkt (timing), kan give de mest vidunderlige udfordringer, hvis man da skal tro adskillige indlæg på dette forum (og det skal man nu nok) ...

 

Er din motor så tilpas gammel, at den er udstyret med udstødningsspjæld (exos-spjæld hedder det måske på norsk?)? Hvis det forbandede spjæld sidder der, fungerer så også den selenoide, som skal åbne det eller er det lukket permanent? Hvis det er lukket, kan man åbne det og blokere det i åpen stilling (min aqad41a kører på den måde uden problemer). Et lukket spjæld kan give nogle af de samme symptomer, som du beskriver.

 

mthoms

mthoms

Du skriver mange ting, men der er mange ting du ikke skriver. Jeg giver dig mit bedste skud alligevel.

Manggende olietryk og køling vil ikke give de store problemer i første omgang; nå motoren giver op er det en anden sag, men så ved man da hvorfor.

Sort røg bagude og sod på hækken er tegn på uforbrændt diesel. Manglende omdrejninger (=turtal), er udtryk for, at motoren arbejder for hårdt (overbelastet) eller er fejljusteret.

Uden at vide det med sikkerhed, går jeg ud fra din båd er udstyret med et udenbordsdrev, men hvis du har strakte aksler, er så oplineringen af motoren på plads (motoren må have været taget ud for en total renovering)? Hvis ikke, giver det øget modstand/belastning på motoren.

Vi udelukker et tilstoppet luftfilter, fordi du har haft det eksisterende demonteret (ellers oplagt).

Turboen fungerer skriver du: Har du haft en trykmåler på, og ved du, om den giver det tryk den skal?

Er indsprøjtningstidpunktet kontolleret og fundet OK? Jeg spørger ud fra betragtning om, at en totalrenovering indebærer, at dieselpumpen har demonteret. Et forkert indsprøjtningstidspunkt (timing), kan give de mest vidunderlige udfordringer, hvis man da skal tro adskillige indlæg på dette forum (og det skal man nu nok) ...

 

Er din motor så tilpas gammel, at den er udstyret med udstødningsspjæld (exos-spjæld hedder det måske på norsk?)? Hvis det forbandede spjæld sidder der, fungerer så også den selenoide, som skal åbne det eller er det lukket permanent? Hvis det er lukket, kan man åbne det og blokere det i åpen stilling (min aqad41a kører på den måde uden problemer). Et lukket spjæld kan give nogle af de samme symptomer, som du beskriver.

 



×
×
  • Create New...