Randesund39 Startet 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2017 Hei... Vedlegger noen bilder av en snekke av ukjent opphav med en ensylindret Sabb motor som man heller ikke vet hvilke modell er. Noen som kjenner igjen og kan si hva slags snekke og motor vi her snakker om? Motoren lar seg forøvrig ikke dreie rundt med håndkraft og antaes og ha stått en fem til ti år slik man ser den her. Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 (redigert) Snekka kan jeg ikke hjelpe med men motoren må være en norsk SABB G10 (Bergen). Navnet finnes i fronten av sylinderen over svinghjulet. Feme´nal motor. Redigert 30.Juli.2017 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Randesund39 Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Takk for informasjonen... Tenkte at motoren som ser ut som diesel for meg var av en type solid Norsk en. Så får jeg håpe på svar om selve snekka og hva dette er for fabrikat og modell. :-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Ser ut som en Sagen 24 med en 10hk Sabb G. Den beste motoren som er laget. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gullfisk Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Det er en Sagen 24, kanskje rundt slutten av 70 tallet. Lettdrevet og god sjøbåt. Sitér dette innlegget Link to post
Randesund39 Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Tusen takk for informasjonen karer... Gøy å finne ut av dette takket være dere spesialistene der ute :-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 (redigert) Den er fra 75 eller tidligere, jeg mener det nye overbygget kom i 1976. Bygget på Hommersåk ikke så langt fra Sandnes. Redigert 31.Juli.2017 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Randesund39 Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Artig... Den får mye skryt skjønner jeg. vi har hatt denne som overligger i svært mange år og ønsker å blir kvitt den dersom noen har en ide om pris. Satte den til ti lapper her: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.