Ask Startet 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2017 Hei Hengaren har frakta mange båtar, men no er hengaren solgt. Om eg finn på å kjøpa ny, kva merke bør eg kjøpa? Dette med tanke på kvalitet og pris? Eg tenkjer eventuelt 4-hjula hengar, då eg har ein 2-hjula hengar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Har hatt to respo hss hengere en 1200 og nå 1800 boggi. Meget gode begge to;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Båtstørrelse og vekt? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ask Svart 30.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 PolarCirkel 15. Eg er usikker på vekt, men båten veg nok minst 600 kg. Trefotsjuka kan òg ta meg, så hengaren må lasta eit par tre hundre kg meir. Ask Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Om det skal kjøres endel langs landeveien synes jeg tredalhengere med sine spiralfjærer og støtdempere er i en egen klasse. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 sap_2000 skrev for 6 timer siden: Om det skal kjøres endel langs landeveien synes jeg tredalhengere med sine spiralfjærer og støtdempere er i en egen klasse. Støtter denne. Har hatt flere av dette merket, overlegne kjøre-egenskaper, spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Har hatt en rekke forskjellige båthengere opp gjennom årene, men har aldri klart å kjenne disse store forskjellene som mange hevder. For øyeblikket har jeg en varehenger og en båthenger, begge fra Brenderup. Båthengeren er nå ti år gammel,kjøpt ny, og enda ikke måttet bruke en krone på denne. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
trainman Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Hvorfor vil du ha boggihenger til en såpass lett båt? Blir vesentlig tyngre å flytte for hånd, men er jo mer stabile. Jeg har hatt to Brenderup båthengere. En 1300kg og en 600kg. Den lille hadde veldig simpel kulekobling hvor "leppa" som låser den sviktet etter ganske kort tid. Den store fungerte helt supert i de 10 årene jeg hadde den. (Ikke boggi). Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Hadde en 3500 Brenderup. God å kjøre med, båten lå godt i den og grei kvalitet. Men disse rullene var for små/myke så de ble litt flate i tillegg til at de ikke hadde noen god opplagring. Dette førte til at båten ble veldig tung å vinsje inn og til dels rulle av også. Ville vurdert Gaupen, Svela eller Fogelsta i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Det meste er dugandes, unntatt Gaupen. Hengere fra Gaupen er VIRKELIG dårlige... Har gode erfaringer med Tiki, i flere størrelser. Og du trenger virkelig ingen boggihenger til den lille båten. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Ask Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Hei Takk for alle svar. Eg er vant med boogievareengar, og synest dei er best å køyra. Mange merker eg ikkje hugsa eksisterer. Kva med Tysse? Ask Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Vi har en Tysse henger. Det jeg er mest fornøyd med er de selvjusterende vuggene. Dette gjør at båten relativt enkelt trekkes stødig og rett opp på hengeren ved opptak av båten. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Kjenner bare til den jeg har selv, en Respo 1500. Lett å sette ut og ta opp båt om jeg er alene. Ligger godt etter bilen med båten på 1000 kg og 18 fot. Denne har ikke selvjustrende vugge, men i og med at den er tilpasset min båt så går det bra. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Lme Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Har hatt flere hengere og Respo er den desidert beste. Genial løsning med å vippe til side baklys - slipper å ta av. Solide ruller og god service ved garantifeil. Sitér dette innlegget Link to post
Eramar Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Som andre har nevnt synes jeg det er kjekt å slippe å ta av skilt og lys som på bl.a. HSS. Også en fordel om skjermene er sterke nok til å tråkkes på. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Hei Takk for alle svar. Eg er mest opptatt av det mekaniske på hengaren. Dvs. drag, ramma, kopling, bremser og hjul. Positive og negative erfaringar blir verdsatt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Har selv Tredal 1500 en akslet, 2009 modell, skal klare båter opptil 20 fot. Vår båt veier ca 950 kg. Fantastisk og ha bak bilen, både med og uten båt, spretter ikke rundt hele når man bruker den.. Mest negative er prisen på den i forhold til konkurrentene.. Nesehjulet sitter inne i ramma ved draget slik at du kan legge over like mye til hver side uten at den for inn i bilen.. Sjekk om den du velger er sveisa eller skrudd, de som er skrudd sammen er som regel mye mer slarkete og mindre stabile.. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 7 hours ago, Ask said: Eg er mest opptatt av det mekaniske på hengaren. Dvs. drag, ramma, kopling, bremser og hjul. Da hadde jeg valgt tredal uten tvil. Alle andre hengere (jeg vet om) har torsjonsoppheng uten demping som enkelt sett er et firkantet rør inni et annet rør med gummiforing mellom. Steinalderteknologi og komfort med andre ord, men billig. Tredalhengere har også meget gode ruller og et fint voggesystem. Svela har også gode, men påkostede hengere. Har i tillegg til tredal hatt HSS/ respo, tiki og gaupen (elendig) bl.a, samt kjørt en bråte forskjellige utleiehengere. Spesielt brendrup synes jeg var elendig som båthenger. Kjipe ruller og virket spinkel og enkel (les billig). I fjor falt jeg for fristelsen (pga pris) å gå for en brendrup boggihenger av poffserien ifm med rehabilitering av nytt (gammelt) hus. I dag angrer jeg for at jeg ikke la noen lapper til på bordet for en tredal... Skaffet meg en vannscooter for noen uker siden . Valget var opplagt denne gangen. Måtte bli en Tredal med brems og skinner med hjul (og spiralfjærer/ støtdempere selvfølgelig) ?) Fabrikken var sommerstengt, så ingen hengere å få tak i, men fikk låne en Respo scooterhenger i mellomtiden. For å si det slik, så er jeg glad jeg venter på en Tredal. En annen ting er at hengere holder seg uforståelig bra i pris. Spesielt kvalitetshengerene om de blir tatt vare på, så ingen dum investering å legge noen ekstra kroner i valget av NY henger da du mest sannsynlig får de igjen ved salg. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Framtia Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Enig i at Tredal er supre greier, og klart verdt en høyere pris (har dog ikke prøvd deres båthengere) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Joltus Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Har tredal sin som tar 2,1 tonn. Boggi med vipp på enden. Har vært genialt å ha når eg skal sette ut på litt langgrunt da vinkelen blir vesentlig bedre. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 14 minutes ago, Joltus said: Har tredal sin som tar 2,1 tonn. Boggi med vipp på enden. Har vært genialt å ha når eg skal sette ut på litt langgrunt da vinkelen blir vesentlig bedre. Det var en slik jeg hadde også. Veldig god henger. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ask Svart 6.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Hei Takk for alle svar. Tysse er høgt på lista. Mykje pga. god erfaring med tidlegare hengarar. Det er òg lokale forhandlarar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Andy2 Svart 8.August.2017 Link til dette innlegget Svart 8.August.2017 Jeg ville også ha sjekket BK-hengeren. De har også vugge for lettere å få båt på/av hengeren. Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 8.August.2017 Link til dette innlegget Svart 8.August.2017 sap_2000 skrev On 31.7.2017 at 21.30: Det var en slik jeg hadde også. Veldig god henger. Har ikke alle de bremsa utgavene det på Tredal? Hos meg er hele den bakre ramma til å vippe ned, utrolig kjekt ? Samtidig når vi kjøpte vår var den en av de bredeste på markedet, vet ikke hvordan det er nå? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 8.August.2017 Link til dette innlegget Svart 8.August.2017 Hss'en min er 2,50. Egentlig for bred å kjøre med synes jeg.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.