JESSS Startet 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Startet 31.Juli.2017 Jeg har nettopp kjøpt 35'' seilbåt og det følger med fokk og genua. Det er dobbeltspor i forstaget slik at jeg kan ha begge seilene klar på fordekket. Etter å ha seilt er det noe styr å pakke ned seilene. Spesielt fokken som er kevlarseil. Finnes det noen bagløsning som jeg kan ha på fordekket, og pakke ned seilene i denne? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 (redigert) Hos en seilmaker får du kjøpt en "liggende seilpose" hvor seilet kan ligge klart, ala slik et storseil ligger på bommen. Om de ikke har det ferdig over disk så syr de dette for deg. En lazybag med fester foran og bak så ikke bag m/seil forsvinner over rekka i litt vind og bølger, og det er det. Edit: Google "deck bag genoa" så finner du mange varianter. Redigert 31.Juli.2017 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Nevermind Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 I brukermanualen til Furlex står det skrevet at valget mellom de to sporene i forstaget avgjøres av hvilken vei forstaget roterer når fokke/genoa rulles inn så du vil uansett bruke samme sporet på seilet som skal opp som det som var i bruk på seilet som taes ned. En slik bagg som Popeye 70 nevner er uansett kjekt å ha. Bare husk før du tar ned seilet som står på forstaget at der helt sikkert er spiler som må ut før du pakker seilet. Tror de lengste spilene mine er 13-15 meter lange, men de fleste har spiler som er atskillig kortere. Sitér dette innlegget Link to post
JESSS Svart 31.Juli.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Takk for svar. Jeg har fast forstag med dobbelt profil, dvs. ingen rulling (men mye pakking). Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 31.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2017 Kalles gjerne også en "racing bag" på norsk. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.