Jump to content

Edit History

X10an

X10an

For å forvirre unødvendig mye kan jeg si at et moderne multimeter ofte har en inngangsimpedans på 10 Megaohm. Om du da måler 0,2 V litt her og der kan det lett være et resultat av litt krypstrøm her og der som verken er reelt eller problematisk. Vil rett og slett tro at din "-0,2 A"-måling er irrelevant og rett og slett er en spenningsmåling foretatt med multimeteret innstilt på "A", og med målekablene koblet på "V"...

X10an

X10an

For å forvirre unødvendig mye kan jeg si at et moderne multimeter ofte har en inngangsimpedans på 10 Megaohm. Om du da måler 0,2 V litt her og der kan det lett være et resultat av litt krympestrømpe her og der som verken er reelt eller problematisk. Vil rett og slett tro at din "-0,2 A"-måling er irrelevant og rett og slett er en spenningsmåling foretatt med multimeteret innstilt på "A", og med målekablene koblet på "V"...

X10an

X10an

For å forvirre unødvendig mye kan jeg si at et moderne multimeter ofte har en inngangsimpedans på 10 Megaohm. Om du da måler 0,2 V litt her og der kan det for være et resultat av litt krympestrømpe her og der som verken er reelt eller problematisk. Vil rett og slett tro at din "-0,2 A"-måling er irrelevant og rett og slett er en spenningsmåling foretatt med multimeteret innstilt på "A", og med målekablene koblet på "V"...

• Create New...