LarsMW Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 Det er på tide med ny propell på min 18 fot Crownline BR med 3.0 liter Mercruiser og Alpha One drev. Båten brukes til vannsport og mest på ferskvann. Toppfart p.t. er 35 knop alene i båten med halv tank og litt vannski greier. Jeg ønsker meg egentlig litt høyere toppfart, men må ikke miste så mye av den gode akselerasjonen. Stål/alu? Mottar forslag med stor takk Hilsen en skogsmatros Sitér dette innlegget Link to post
LarsMW Svart 4.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Er det ingen som har noen ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Det som er litt viktig i denne sammenheng er at du oppgir utveksling på drevet og hk og turtall på motor, da er det lettere å avgjøre hva du trenger. Men alpha1 på 3 l mercruiser har muligens 1,65:1 utveksling. Min båt hadde på V8 med 1,5:1 utveksling 14,24x19 propell. Kan være det fungerer på din og. Stål propell gir mer skyv enn alu. Det finnes både 4 og 5 blads propell til Aplha1. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.