Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Jeg har fått samme symptomer som @JORNR hadde: Nesten umulig å få startet motoren når den er varm. F.eks etter å ha stopper for å fylle diesel. Dette har blitt gradvis verre det siste året eller så, og jeg må nå koble sammen start og forbruksbank for å få nok fart på startmotoren til at motoren skal starte. Med kald motor starter den som normalt. 

 

Motoren er en 2005 D6-370 med drøye 1350 timer på telleren. 

 

Jeg mistenker for stor returflow fra en eller flere injectorer og har kjøpt Biltemas dieseltester

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/dieseltester-common-rail-2000040924

 

Men jeg er usikker på om jeg skal kjøre «melketesten» med varm eller kald motor. Er det noen med kunnskap om sånt som kan gi råd om dette?

 

Brigg

Brigg

Jeg har fått samme symptomer som @JORNR hadde: Nesten umulig å få startet motoren når den er varm. F.eks etter å ha stopper for å fylle diesel. Dette har blitt gradvis verre det siste året eller så, og jeg må nå koble sammen start og forbruksbank for å få nok fart på startmotoren til at motoren skal starte. 

 

Motoren er en 2005 D6-370 med drøye 1350 timer på telleren. 

 

Jeg mistenker for stor returflow fra en eller flere injectorer og har kjøpt Biltemas dieseltester

https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/testinstrument/analoge-testinstrumenter/dieseltester-common-rail-2000040924

 

Men jeg er usikker på om jeg skal kjøre «melketesten» med varm eller kald motor. Er det noen med kunnskap om sånt som kan gi råd om dette?

 



×
×
  • Create New...