Harald Skontorp Startet 1.August.2017 Link til dette innlegget Startet 1.August.2017 HeisannHar lest litt rundt og prøvd å skaffe meg litt brukererfaringer, men tenkte det sikkert også var mange erfarne sjøulker som kanskje har noe å bidra med her.Min far skal skifte ut en 90HK 97-modell Force by Mercury da denne går svært dårlig. Ikke til å stole på og stopper i tide og utide.Fra en tidligere mindre båt har han hatt en gammel Yamaha-traver som går og går, og kunne tenkt seg å kjøpe en Yamaha igjen.Han har nå fått tilbud på en brukt 2000-modell Yamaha F100 til 25 000. Uten at vi vet eksakt timeantall antyder selger at den har gått lite, selv om den er gammel. Etter å ha tittet under lokket ser det veldig bra ut; ingen korrosjon eller rust å finne. Vinteropplag er også gjort hvert år. Er dette noe dere ville kjøpt, eller bør man putte disse 25´ i en ny Yamaha istedet? Han er nødt til å ha en "motor man kan stole på" da båten skal brukes til hummerfiske, og jeg syns kanskje denne motoren virker litt for gammel. På en annen side virker det jo som om disse Yamahaene bare går og går, så da spiller alderen kanskje ikke så stor rolle.Noen som har noe å bidra med? På forhånd takk Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Nytt med garanti er fantastisk deilig. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 (redigert) Typisk situasjon det ikke finnes noe egentlig facitsvar på. Dog var jeg i samme situasjon i fjor da min (-96) 115 2-T begynte å krangle. Måtte slepes inn 2 ganger. Så jeg kjenner godt til følelsen av å ikke kunne stole på maskineriet. Veldig ubehagelig. Selve båten er gammel, men hel og fullt brukbar. Kunne selvsagt kjøpt en brukt motor, men fikk godt tilbud på flett ny. Jeg angrer ikke på at jeg tok investeringen, og har nå en motor for de neste 15-20 årene med garanti de første 5. Benyttet også anledning til å gå opp i størrelse, noe jeg heller ikke angret på. Jeg ville i det minste hentet inn tilbud på ny motor, og vurdert det opp mot risikoen ved å kjøpe en brukt 16-17 år gammel motor. Kan jo hende du får et godt tilbud hos en eller flere forhandlere mot at de får deg som kunde og årlig vinterservice i garantiperioden. Redigert 1.August.2017 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.