Jump to content

Edit History

X10an

X10an

Chris284 skrev 57 minutes ago:

Men diesel damp antenner ved ca 65 grader, om du kke vet det

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader betyr rett og slett at diesel må varmes opp til denne temperaturen for å kunne avgi nok damp til at det skal være mulig å sette fyr på den.

Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under 40 kuldegrader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved minus 40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 56 minutes ago:

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader betyr rett og slett at diesel må varmes opp til denne temperaturen for å kunne avgi nok damp til at det skal være mulig å sette fyr på den. Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under 40 kuldegrader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved -40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 54 minutes ago:

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader er noe helt annet, og betyr rett og slett at diesel må varmes opp til denne temperaturen for å kunne avgi nok damp til at det skal være mulig å sette fyr på den. Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under 40 kuldegrader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved -40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 53 minutes ago:

Men diesel damp antenner ved ca 65 grader, om du kke vet det, så en vifte er greit å ha i tilfelle lekkasje.

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader er noe helt annet, og betyr rett og slett at diesel må varmes opp til denne temperaturen for å kunne avgi nok damp til at det skal være mulig å sette fyr på den. Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under 40 kuldegrader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved -40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 52 minutes ago:

Men diesel damp antenner ved ca 65 grader, om du kke vet det, så en vifte er greit å ha i tilfelle lekkasje.

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader er noe helt annet, og betyr rett og slett at diesel må varmes opp til denne temperaturen for å kunne avgi nok damp for at det skal være mulig å sette fyr på den. Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under 40 kuldegrader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved -40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 50 minutes ago:

X10an

X10an

Chris284 skrev 46 minutes ago:

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader er noe helt annet. Til sammenlikning kan jeg nevne at bensin har et flammepunkt på under -40 grader, men det blir veldig galt å si at bensindamp antenner ved -40...

X10an

X10an

Chris284 skrev 39 minutes ago:

Dieseldamp _antenner_ rundt 210 grader. At flammepunktet er rundt 65 grader er noe helt annet...

• Create New...