Jump to content

Edit History

adeneo

adeneo

I følge Dagbladets dekning av saken tuten han fem ganger og sto med hodet nedi akterspeilet for å pumpe vann.

 

Det kan jo være at de som kjørte forbi ikke har forstått at det var en nødssituasjon?

For det første bruker han feil nødsignal, et vedvarende støt ville være mer korrekt i en slik situasjon, i verste fall tre kort, tre lange, tre korte osv, som de fleste gjenkjenner som SOS, ikke fem støt.

Nå vet ikke jeg hva passasjerene gjorde, men noen burde vel også viftet med armene for harde livet?

 

Hadde jeg passert en båt på god avstand, hørt fem støt, og så ikke sett noen i båten, eller passasjerer som så ut til å ta det helt med ro, hadde jeg nok kanskje kjørt videre jeg også, å lurt på hvorfor han tuter så fælt ?

 

Det kan også være vanskelig å bedømme hvor lavt båten ligger i vannet, men på et eller annet tidspunkt bør det vel kanskje indikere for forbipasserende at båten er i ferd med å synke?

 

Moralen er kanskje at man bør investere i en VHF, samt bedre nødsignaler, man får jo røykbokser og bluss for noen hundrelapper, samt en pakke med margarin for å redde båten.

 

Noe sier meg at så å si alle ville kjørt bort dersom det veltet oransje røyk ut av skuta.

adeneo

adeneo

I følge Dagbladets dekning av saken tuten han fem ganger og sto med hodet nedi akterspeilet for å pumpe vann.

 

Det kan jo være at de som kjørte forbi ikke har forstått at det var en nødssituasjon?

For det første bruker han feil nødsignal, et vedvarende støt ville være mer korrekt i en slik situasjon, i verste fall tre kort, tre lange, tre korte osv, som de fleste gjenkjenner som SOS, ikke fem støt.

Nå vet ikke jeg hva passasjerene gjorde, men noen burde vel også viftet med armene for harde livet?

 

Hadde jeg passert en båt på god avstand, hørt fem støt, og så ikke sett noen i båten, eller passasjerer som så ut til å ta det helt med ro, hadde jeg nok kanskje kjørt videre jeg også, å lurt på hvorfor han tuter så fælt ?

 

Det kan også være vanskelig å bedømme hvor lavt båten ligger i vannet, men på et eller annet tidspunkt bør det vel kanskje indikere for forbipasserende at båten er i ferd med å synke?

 

Moralen er kanskje at man bør investere i en VHF, samt bedre nødsignaler, man får jo røykbokser og bluss for noen hundrelapper, samt en pakke med margarin for å redde båten.

adeneo

adeneo

I følge Dagbladets dekning av saken tuten han fem ganger og sto med hodet nedi akterspeilet for å pumpe vann.

 

Det kan jo være at de som kjørte forbi ikke har forstått at det var en nødssituasjon?

For det første bruker han feil nødsignal, et vedvarende støt ville være mer korrekt i en slik situasjon, i verste fall tre kort, tre lange, tre korte osv, som de fleste gjenkjenner som SOS, ikke fem støt.

Nå vet ikke jeg hva passasjerene gjorde, men noen burde vel også viftet med armene for harde livet?

 

Hadde jeg passert en båt på god avstand, hørt fem støt, og så ikke sett noen i båten, eller passasjerer som så ut til å ta det helt med ro, hadde jeg nok kanskje kjørt videre jeg også, å lurt på hvorfor han tuter så fælt ?

 

Det kan også være vanskelig å bedømme hvor lavt båten ligger i vannet, men på et eller annet tidspunkt bør jo kanskje de indikere for forbipasserende at båten er i ferd med å synke.

 

Moralen er kanskje at man bør investere i en VHF, samt bedre nødsignaler, man får jo røykbokser og bluss for noen hundrelapper, samt en pakke med margarin for å redde båten.

adeneo

adeneo

I følge Dagbladets dekning av saken tuten han fem ganger og sto med hodet nedi akterspeilet for å pumpe vann.

 

Det kan jo være at de som kjørte forbi ikke har forstått at det var en nødssituasjon?

For det første bruker han feil nødsignal, et vedvarende støt ville være mer korrekt i en slik situasjon, i verste fall tre kort og tre lange, ikke fem støt.

Nå vet ikke jeg hva passasjerene gjorde, men noen burde vel også viftet med armene for harde livet?

 

Hadde jeg passert en båt på god avstand, hørt fem støt, og så ikke sett noen i båten, eller passasjerer som så ut til å ta det helt med ro, hadde jeg nok kanskje kjørt videre jeg også, å lurt på hvorfor han tuter så fælt ?

 

Det kan også være vanskelig å bedømme hvor lavt båten ligger i vannet, men på et eller annet tidspunkt bør jo kanskje de indikere for forbipasserende at båten er i ferd med å synke.

 

Moralen er kanskje at man bør investere i en VHF, samt bedre nødsignaler, man får jo røykbokser og bluss for noen hundrelapper, samt en pakke med margarin for å redde båten.



×
×
  • Create New...