Jump to content

Edit History

Jonesy

Jonesy

Halla hjelpere ! 

-Gjorde som følgende:

Skrudde av sorte plastdeksel, og så hele klompen/forgasseren, med de to store boltene inn i motorblokka.

Skrudde ikke av det dekselet på siden med 4 skruer hvor bensinslangen kommer inn.

Da kunne jeg se at dreneringen under var en bolt. skrudde ut den, og hvit væske rant ut.

Sprayet og tørket av alt med bremserens, og til slutte skyldte alt med rødsprit.

Skrudde på igjen alt som før.

Skylte og renset filterkoppen. 

Fylte den med rødsprit.

Skrudde ut begge pluggene, og dro endel ganger i startsnora. (Når jeg nå skriver dette, så er jeg litt usikker på om jeg da hadde på dødmannsknappen.)

Satte i pluggene.

Tanken: Tømte ut all bensin, skylte noen ganger med ny bensin. Helte på bensin inkl 2% totakts-olje, og en skvett kondensfjerner, ca 0.5-1%.

= Motoren startet lettere enn noen gang. :-)

Og vi kjørte en tur, hvor motor gikk som den skal. Takk skal dere ha !!!

Tok dessverre ikke noen fotos av demontering og montering,

men legger ved den avkappede 1.5liters-flaska med siste rest fra tanken. Forstår ikke selv hvordan det kan ha kommet så mye vann oppi av kondens. Men har som nevnt gått par år, hvor jeg bare har fylt på fra 5L-reservekanne, uten at tanken har vært i nærheten av full. Er en plasttank på ca 15L.

- Dieselfan:  "Anbefaler deg 2% TCW3 ggodkjent olje på den motoren"

Glemte dessverre sjekke hvilken olje jeg kjøpte. Ja , eller jeg mener det var Quicksilver et eller annet. Spurte etter totaktsolje, og så gikk ekspeditøren og jeg bort til hylla, hvor det var 2-3 typer å velge mellom. Skal se om står TCW3 på den neste gang er der nede.

vann i bensinen.jpg

Jonesy

Jonesy

Halla hjelpere ! 

-Gjorde som følgende:

Skrudde av sorte plastdeksel, og så hele klompen/forgasseren, med de to store boltene inn i motorblokka.

Skrudde ikke av det dekselet på siden med 4 skruer hvor bensinslangen kommer inn.

Da kunne jeg se at dreneringen under var en bolt. skrudde ut den, og hvit væske rant ut.

Sprayet og tørket av alt med bremserens, og til slutte skyldte alt med rødsprit.

Skrudde på igjen alt som før.

Skylte og renset filterkoppen. 

Fylte den med rødsprit.

Skrudde ut begge pluggene, og dro endel ganger i startsnora. (Når jeg nå skriver dette, så er jeg litt usikker på om jeg da hadde på dødmannsknappen.)

Satte i pluggene.

Tanken: Tømte ut all bensin, skylte noen ganger med ny bensin. Helte på bensin inkl 2% totakts-olje.

= Motoren startet lettere enn noen gang. :-)

Og vi kjørte en tur, hvor motor gikk som den skal. Takk skal dere ha !!!

Tok dessverre ikke noen fotos av demontering og montering,

men legger ved den avkappede 1.5liters-flaska med siste rest fra tanken. Forstår ikke selv hvordan det kan ha kommet så mye vann oppi av kondens. Men har som nevnt gått par år, hvor jeg bare har fylt på fra 5L-reservekanne, uten at tanken har vært i nærheten av full. Er en plasttank på ca 15L.

- Dieselfan:  "Anbefaler deg 2% TCW3 ggodkjent olje på den motoren"

Glemte dessverre sjekke hvilken olje jeg kjøpte. Ja , eller jeg mener det var Quicksilver et eller annet. Spurte etter totaktsolje, og så gikk ekspeditøren og jeg bort til hylla, hvor det var 2-3 typer å velge mellom. Skal se om står TCW3 på den neste gang er der nede.

vann i bensinen.jpg

• Create New...