Jump to content

Edit History

Napoli

Napoli

Hentet over fra min tråd om forgasser til Suzuki DT15:

 

Jonesy skrev for 9 timer siden:

Takk, Napoli.

Fikk ikke opp verkstedmanualen på hytta til muttern her, men skal printes når hjemme igjen.

Fin video, hadde vært kjekt igår ;-)

Viste ikke akkurat selve blåsingen...

 

Jeg konkluderer uansett med at forgasseren er ren nå, hoveddysa, og sideskrue-dysa så perfekt ut. Spørs om vi ikke må tenke utenfor dette med "ikke ren forgasser".

HVA kan forårsake, at motor først går greit på 1/3-gass, også kan øke gassen, gå i flere minutter, 

MEN på full gass ganske raskt begynne pumpe på turtallet ?

Luft i bensinen? (Se innlegg over ang luft kommer inn i bensinfilter-koppen)

Er det f.eks trykk i flottør-kammeret, som kan bli forstyrret av luft-bobler?

 

Bensin-tilførsel ?

Regner med at flottør slipper inn det som trengs. Eller kan det være motor begynner pumpe pga ikke får nok inn i flottør-kammeret e.lign ?

Napoli

Napoli

Jonesy skrev for 9 timer siden:

Takk, Napoli.

Fikk ikke opp verkstedmanualen på hytta til muttern her, men skal printes når hjemme igjen.

Fin video, hadde vært kjekt igår ;-)

Viste ikke akkurat selve blåsingen...

 

Jeg konkluderer uansett med at forgasseren er ren nå, hoveddysa, og sideskrue-dysa så perfekt ut. Spørs om vi ikke må tenke utenfor dette med "ikke ren forgasser".

HVA kan forårsake, at motor først går greit på 1/3-gass, også kan øke gassen, gå i flere minutter, 

MEN på full gass ganske raskt begynne pumpe på turtallet ?

Luft i bensinen? (Se innlegg over ang luft kommer inn i bensinfilter-koppen)

Er det f.eks trykk i flottør-kammeret, som kan bli forstyrret av luft-bobler?

 

Bensin-tilførsel ?

Regner med at flottør slipper inn det som trengs. Eller kan det være motor begynner pumpe pga ikke får nok inn i flottør-kammeret e.lign ?



×
×
  • Create New...