Jump to content

Edit History

Erik

Erik

@ Popeye : Ja, det blir jo i praksis slik, men problemet er at metoden tar lenger/lang tid når det virkelig klusser seg, og da må man ha mer plass, og ofte må mann motorkjøre ganske langt for å få "oppvinds plass" nok mange ganger.

Jeg ønsker derfor en metode som gjør meg i stand til å heise seilet raskt og problemfritt, og ikke måtte avbryte midt i prosessen fordi jeg går tom for farbart vann..

@Framtia : Ja, det blir vel slik jeg ender også, forsøke å treffe vindøyet når det er plass og slakke liner når det er kritisk å få det opp fort.

Men det er ingen som har testet å heise storseil i le av forseil og vet om det faktisk hjelper ?

Jeg har jo lært at storen skal først opp og sist ned da men...

Erik

Erik

Ja, det blir jo i praksis slik, men problemet er at metoden tar lenger/lang tid når det virkelig klusser seg, og da må man ha mer plass, og ofte må mann motorkjøre ganske langt for å få "oppvinds plass" nok mange ganger.

Jeg ønsker derfor en metode som gjør meg i stand til å heise seilet raskt og problemfritt, og ikke måtte avbryte midt i prosessen fordi jeg går tom for farbart vann..

• Create New...