Jump to content

Et lite reisebrev

bliss X

Recommended Posts

Ligger nå på min "hemmelige" ankringsplass i nærheten av Lyngør. Vi har hatt en fantastisk flott ferie så langt. Det er varmt, det regner bare om natten, og det blåser varme vinder i passelige doser.

Seilte fra Jomfruland idag og ankom Lyngør noen timer senere. Flatt vann og ca 4 knop på slør og lens.

Herlig å lense gjennom Lyngørsundet i 2 knop, slippe anker, i en stille bukt og så spise seg god og mett på reker og drikke kald hvitvin.

:sailing: Lasse

*min første post*

Høres deilig ut! skal man starte ferie nå, så er det bra timet p.g.a nå er det så og si vindstille/havblikk, nærmere 23 grader og kun et tynt slør med skyer. Herlig!

For min del skal jeg pakke ned min Risør 23 med en ICOM-706MKIIG og en Fritzel GPA-30 vertikal HF antenne (14mhz til 28 mhz). Så båten kan brukes til så mangt. gleder meg til å ligge i Risør sin skjærgård for å kjøre litt radio med radioamatører over hele verden.

Så ser dere en Risør 23, men en 4m høy antenne med radialer på, så er det bare å vinke =)

*min første post*

Så ser dere en Risør 23, men en 4m høy antenne med radialer på, så er det bare å vinke =)

<{POST_SNAPBACK}>

Velkommen til forumet :flag:

Lover å se etter 4m antenne i perleporten, en av mine klare favoritter. Lå en ukes tid i Risør og omegn i fjor, fantastisk flott område og kjempekoselig by :yesnod:

Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen....

Bilde

Da stjeler jeg litt plass av tråden fra trådstarter, men det får gå ;)

Reiste ut kl 10 og var hjemme igjen kl 16. Var nesten ubehagelig varmt så litt deilig å komme inn i skyggen.

Å ligge i perleporten når jeg kjører radio er ikke aktuelt, så jeg ankret opp øst for stangholmen ved noen svaberg. Der kan jeg være i fred uten for mye bråk rundt meg.

Var bare short-skip i dag, så fikk 11 kontakter. Lengste 1500km vekk. Helt greit. Første gang med HF kjøring i båt. Artig =)

Var noen som kikket litt rart på meg når jeg rigget opp antenne på svaberget, etterfulgt av masse utenlandskpreik på radioen ;)

73 de LA3YNA /MM - QRP

Velkommen!

De som ønsker det kan legge slik informasjon i signaturen, denne vises under alle innlegg man skriver og har skrevet. (Endres signaturen vil det også gjelde tidligere innlegg).

Signaturen settes opp i Kontrollpanelet, link hit står på "Logget inn som" linjen på alle sider.

Siden vi har fått så mange nye i det siste kan jeg også nevne at Kontrollpanelet gir mulighet for å velge hvor mange emner og innlegg som vises pr side, opptil 50. (Standard er 10).

Dette ligger under Forum-innstillinger.

De som ikke liker animerte smilefjes kan benytte vårt Smile-frie "skin", velges med nedtrekksmenyen nederst til venstre på alle sider. :smiley:

Pass på at ikke shacken, for u-innvidde = radiorommet, driver bort fra antenna !!

Geir

<{POST_SNAPBACK}>

hehe.

Rett etter jeg tok bildet, slang jeg på litt tau sånn at båten ikke skulle røske med seg koaks og antenne hvis den ville flytte på seg.

Var et veldig bra takeoff. var bare noen lave svaberg der, ellers 100m til åpent hav. Har nesten litt lyst til åi finne en strand neste gang, sånn at jeg kan dunke antenna ned i bakken (i vannet). Da blir det bra jordplan :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...