Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ja, du er innenfor anbefalt turtall. Man må nesten veie litt for og i mot. Kommer også an på hvor greit du synes det er å få dratt båten i plan. Hvis det ikke er noe stort irritasjonsmoment (selv om det gikk kjappere med den gamle 2-T motoren), er det neppe verdt å skifte propell. Med lettere propell vil turtallet hele tiden ligge litt høyere ved gitt hastighet og tilsvarende støybilde.

 

Jeg bor og bruker båten ute langs kysten, og jeg ville i mitt tilfelle valgt litt lettere propell og bedre akselerasjon. Men det er fordi det ofte er litt sjø og dønninger som krever fartstilpassing.

Solseng

Solseng

Ja, du er innenfor anbefalt turtall. Man må nesten veie litt for og i mot. Kommer også an på hvor greit du synes det er å få dratt båten i plan. Hvis det ikke er noe stort irritasjonsmoment (selv om det gikk kjappere med den gamle 2-T motoren), er det neppe verdt å skifte propell. Med lettere propell vil turtallet hele tiden ligge litt høyere ved gitt hastighet og tilsvarende støybilde.

Jeg bor og bruker båten ute langs kysten, og jeg ville i mitt tilfelle valgt litt lettere propell og bedre akselerasjon. Men det er fordi det ofte er litt sjø og dønninger som krever fartstilpassing.

Solseng

Solseng

Ja, du er innenfor anbefalt turtall. Man må nesten veie litt for og i mot. Kommer også an på hvor greit du synes det er å få dratt båten i plan. Hvis det ikke er noe stort irritasjonsmoment (selv om det gikk kjappere med den gamle 2-T motoren), er det neppe verdt å skifte propell. Med lettere propell vil turtallet hele tiden ligge litt høyere ved gitt hastighet og tilsvarende støybilde.



×
×
  • Create New...