Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

50+  representerer vel under 5% av dette Forumet....  så når vi skal generalisere så er det vel greit å det i bakhodet...

 

Duoprop klarer å overføre ca 20% mer kraft i planingsfasen på en "vanlig" skrog ala Viking 28.

Det gir mulighet til å velge propeller som gir høyere toppfart, MEN, som man ellers ikke ville klare å plane med.

Gir man bort 2 knop i toppfart så får man en installasjon hvor man "spretter" i plan og oppnår en god toppfart.

 

Liten grunn til å snakke ned duopropp på en båt av den typen den er beregnet til.

 

Å lansere duopropp som en sensasjon på utenbords blir vel litt underlig når Yamaha har holdt på med dette i 20 år ??

dieselfan

dieselfan

50+  representerer vel under 5% av dette Forumet....  så når vi skal generalisere så er det vel greit å det i bakhodet...

 

Duoprop klarer å overføre ca 20% mer kraft i planingsfasen på en "vanlig" skrog ala Viking 28.

Det gir mulighet til å velge propeller som gir høyere toppfart, MEN, som man ellers ikke ville klare å plane med.

Gir man bort 2 knop i toppfart så får man en installasjon hvor man "spretter" i plan og oppnår en god toppfart.

 

Liten grunn til å snakke ned duopropp på en båt av den typen den er beregnet til.

 

Å lansere dette som en sensasjon blir vel litt underlig når Yamaha har holdt på med dette i 20 år ??



×
×
  • Create New...