Jump to content

Kalesjebeslag i 22mm, hvor kan dette kjøpes?

KarmaZ

Recommended Posts

Hei

Jeg er på utkikk etter kalesje beslag i 22mm i syrefast/rustfritt, men finner bare i plastikk eller 25mm. Legger ved bilde for hva jeg trenger.

https://static.watski.com/img/original_jpg/F61421-5-ecc929ba6fd338b44bdfb280df3e3657.jpg

https://static.watski.com/img/big/F61421-2-0637fd3d6c2f4e78ccad08e60603e833.jpg

Noen som vet hvor man kan få tak I dette?

Redigert av KarmaZ (see edit history)

Ikke sikkert frakten blir så dyr. Jeg har bestilt ting fra danske nettbutikker der fraktkostnaden var lavere enn tilsvarende sendt fra norsk nettbutikk. Bare husk å holde deg under kr 350/ pakke inkl fraktpris hvis du bare skal ha noen få. Hvis du passerer 350,- kommer MVA (ikke så galt) og spedisjon (mye mer) i tillegg.

Redigert av Grand Banks jr (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

• 10 måneder senere...
KarmaZ skrev On 2.7.2018 at 10.16:

Der ja.. Vet du noe om fraktpris fra Sverige? 

Jeg var innom Trebåten på Nesset på torsdag og der fant de noe i en katalog. Det har kommet og jeg håper å få hentet det i morgen. Skal legge ut bilde og pris.

En annen sak er at det syrefaste røret jeg kjøpte på Brødrene Dahl var 22 mm. Jeg hadde vært litt unøyaktig i målingen min og jeg trenger rør som er maks 21, trolig helst 20 mm.

Så nå har jeg to lengder av 2,7 meter som jeg ikke har brukt for. De kan kjøpes og hentes i Son - Ås hvis det er ønskelig.

Jeg vurderer nå en enklere løsning. syrefast bolt med vinge på. Da kan jeg enklet løsne bolte i rekkefeste, løfte ut kalesjebøylen, legge bøylen på polass inntil targa og sette den i rekkefeste og stramme. Langt fra like elegant, men det vil være veldig billig, Et alrternativ til kan være ¨bruke slik fjærbelastet knapp i stedet for den litte settskruen i rekkefeste. Kanskje det er noe å prøve ut i morgen.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...