Jump to content

Edit History

Solseng

Solseng

Ja, etter å ha gnikket (og laget riper i klarlakken) på undervannshuset for å få bort groe fikk jeg nok. Bestilte meg derfor en manuell lift fra Bobs Machine Shop hos Ravns Garage. Valgte manuell med 4"/10cm setback. Dette vil gjøre at motoren kan tiltes helt ut av vannet. Når liften er montert er det dessuten enkelt å forandre høyde for å finne "optimal" setup i forhold til fart vs akselerasjon. Dette gjøres jo ved reell test på vannet, og man slipper å ta båten opp bare for å flytte opp/ned et hull. Ser vel også for meg at det gjør det enkelt ved f.eks. bytte av propell som tåler høyere montering enn orginalpropellen.

Skulle jeg ønske å gå for hydraulisk styring senere, kan 4 HD Versa - liften bygges om med ekstradeler, men ser vel ikke helt behovet enda, da det uansett ikke er en veldig hurtiggående båt det er snakk om. Vi får se om jeg lager en liten fotoblogg av monteringen når delene etterhvert ankommer.

Solseng

Solseng

Ja, etter å ha gnikket (og laget riper i topcoaten) på undervannshuset på motoren fikk jeg nok. Bestilte meg derfor en manuell lift fra Bobs Machine Shop hos Ravns Garage. Valgte manuell med 4"/10cm setback. Dette vil gjøre at motoren kan tiltes helt ut av vannet. Når liften er montert er det dessuten enkelt å forandre høyde for å finne "optimal" setup i forhold til fart vs akselerasjon. Dette gjøres jo ved reell test på vannet, og man slipper å ta båten opp bare for å flytte opp/ned et hull. Ser vel også for meg at det gjør det enkelt ved f.eks. bytte av propell som tåler høyere montering enn orginalpropellen.

Skulle jeg ønske å gå for hydraulisk styring senere, kan 4 HD Versa - liften bygges om med ekstradeler, men ser vel ikke helt behovet enda, da det uansett ikke er en veldig hurtiggående båt det er snakk om. Vi får se om jeg lager en liten fotoblogg av monteringen når delene etterhvert ankommer.

Solseng

Solseng

Ja, etter å gnikket (og laget riper i topcoaten) på undervannshuset på motoren fikk jeg nok. Bestilte meg derfor en manuell lift fra Bobs Machine Shop. Valgte manuell med 4"/10cm setback. Dette vil gjøre at motoren kan tiltes helt ut av vannet. Når liften er montert er det dessuten enkelt å forandre høyde for å finne "optimal" setup i forhold til fart vs akselerasjon. Dette gjøres jo ved reell test på vannet, og man slipper å ta båten opp bare for å flytte opp/ned et hull. Ser vel også for meg at det gjør det enkelt ved f.eks. bytte av propell som tåler høyere montering enn orginalpropellen.

• Create New...