JObåt Startet 4.August.2017 Link til dette innlegget Startet 4.August.2017 Hei. Jeg har nylig kjøpt båt med en tre år gammel Evinrude e-tec 30hk. I manualen står det at bensinslangen må kobles fra etter bruk. Pleier dere å koble fra bensinslangen hver gang dere har brukt båten? Jeg er fersk med påhengsmotorer med ekstern tank. Må man stenge lufteskruen på bensintanken etter bruk? Vennlig hilsen nybegynner :) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Slangen har jeg aldri tatt av.. annet enn for å stoppe tyvene.. Lufting på tanken er lurt å stenge etter bruk for at ikke bensinen skal miste piffen og for å redusere vanninntrengning gjennom lufteskruen. Noen tanklokk er laga lite lurt... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 4.August.2017 Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Hei Som dieselfan, for min E-tech 50. Ask Sitér dette innlegget Link to post
JObåt Svart 4.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2017 Ok. Takk for svar! Fant i manualen at lufteskruen skal stenges etter endt tur. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.