OddArild Startet 4.August.2017 Link til dette innlegget Startet 4.August.2017 Hei. Som tittelen sier så har eg trøbbel med min Ford 2714e. Ved 1600rpm så blir den varm, instrument viser hvertfall det. Går jeg på 2000rpm så holder den seg fint. Ferskvannspumpen er byttet. Impeller ser bra ut, men kan nokk prøve og bytte den før noe annet. Tips? Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 5.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Ingen som har opplevd noe sånt? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 5.August.2017 Link til dette innlegget Svart 5.August.2017 Litt treg termostat kanskje. På lav omd. jobber motoren lite og termostat stenger for og holde motoren varm. For at den skal åpne igjen må motoren presses ltt før den åpner , men når den først har åpnet går det greit helt til du igjen senker turtallet. Hvis termostat er montert på slange eller rør litt utenfor motorblokka, noe jeg vet noen fordmotorer har, kan det være årsaken. Det blir varmt i blokka og der tempmåler står montert, men rundt termostat er det fremdeles kjølig siden den står litt langt unna. Viktig at røropplegg for defroster og bereder er koblet riktig om du har dette, og termostat skal vel også ha en bypass slik at det varme vannet kommer lettere frem til termostat og denne får åpnet når den skal. Det er ikke alltid den som monterer diverse utstyr tilknyttet kjølekretsen får det til og fungere riktig med kjølingen, men er det et problem du ikke har registrert før så bør det jo være riktig, så da er vel feilen noe annet. Luft i kjølesystemet kan vel også være en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
OddArild Svart 9.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.August.2017 Takk for svar :) Har prøvd 2 stk helt nye thermostater. Thermostat sitter på toppen, og varmtvannsbereder var sånn før den begynte ja dessverre. Har noen troen på tett kjøler? At den klarer og presse mer vann gjennom når den gå på høyere turtall? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.