LALUNA II Startet 5.August.2017 Del på Facebook Startet 5.August.2017 (redigert) Skal hente en Kragerø 32Ac fra Monsterhamn til Mandal så ikke noen rask tur nedover Reiser oppover søndag ettermiddag (haik med trailer fra Kr.sand)så blir nesten til døra Regner med Mandag -tirsdag for turen ned så håper bare været holder igjen litt så det ikke blir så veldig humpete så om Zitt trommer litt så går det nok fint Maks fart oppgitt til 12 knop så blir vel mars på 8-10 tenker jeg Får prøve å legge ut litt bilder underveis Her er båten på finn https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=86518947Mais blir på underveis link i profilen nederst på siden Laluna 2 på MAIS Redigert 5.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 Gratulerer. Jeg vurderte den (tror det var der den lå), men fant ut at det var for langt å kjøre (Arendal) og at vi ville ha litt kalesjeuteplass. Så veldig bra. Tittet kjapt på det. Ca 150 nm. Tilsvarer ca 19 effektive timer i 8 knop. 15 timer i 10. 300 liter drivstoff. Må vel ha en fylling på veien da hvis du ikke presser den for hardt. :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 (redigert) Må nok bunkre litt underveis vil ikke ha den for langt ned mot tom med fare for luft i systemet trenger status på bunkringsanlegget på Tananger noen som vet om det er trygt nå vært noe kluss der tidliger men det er lenge siden jeg har hørt noe derfra ? Du gratulerer er ikke min båt skal bare hente den for en som ikke er helt på hugget for bølger eller jærkysten Redigert 5.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 A ha. God hentetur. Trodde du bare ville konvertere over til lukket snekke jeg. ;-) (Står at du selger en Marex 32 Friendship i signaturen din.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
LALUNA II Svart 5.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2017 Stemmer Marexen er for salg helsen stopper restaurering av den desverre så da får jeg heller drive med litt henteturer for de som ønsker det Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Tom Rør Svart 5.August.2017 Del på Facebook Svart 5.August.2017 God tur, og ta det piano?? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 God tur og legg ut bilde!! Vi følger! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
sap_2000 Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Blir du alene på tur nedover? Bruk noen timer ombord før avgang, spesielt under dørk for å gjøre deg kjent, samt sjekk at pumper/ flottører etc virker som det skal. Har laget meg til en rutine på å sjekke en ny runde etter litt gange (under gange) med tanke på lekkasjer, svetting etc samt nå og da underveis. Og husk filtre... riktig god tur @LALUNA II Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 6.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2017 (redigert) Blir nok sjekket det meste @sap_2000 blir stopp Stavanger/Tananger vil bytte Dieselfilter sjekke pakkboks aksel etc.der for å være på den sikre siden før Jæren samtidig som jeg får litt kontroll på tilstanden av tanken(e) Blir alene ja hvis ikke en eller annen hopper på rundt Stavanger Skal legge ut bilder underveis ....ikke autopilot så begrenser seg nok noe hvis det ruller / jager underveis men får se hva jeg får til Baggen pakket så tar av sted herfra ca 1530 og fremme i båten ca 2300 i kveld tenker jeg Redigert 6.August.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
FredT Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Tøfft å gå på å hente en 8-knobsbåt rundt kysten uten autopilot alene. Bortsett fra plotteren, tror jeg autopiloten er det jeg absolutt ikke klarer meg uten ;-)) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Sleipner93 Svart 6.August.2017 Del på Facebook Svart 6.August.2017 Er det blitt rengjordt skikkelig i kjølen forut? Jeg kikket på denne for ett par år siden å da fløt det diesel omtrent opp til dørken i fremre kabin, om det var hull i tank eller løs slange vet ikke jeg men vi gikk bort ifra båten pga dette. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Sikkert derfor babord tank er tatt ut av drift bruker bare styrbord Kommet i gang på turen går på 2200omdr det ser stabilt ut kommer ikke til å presse mere enn det nedover Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Bloksen sletta stille og rolig 1/2 Meter sjø Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
dude Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Ønsker deg en god tur :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) Båt med "trekkspilldør"! Husker at mine besteforeldre hadde en slik dør mellom dagligstuen og "bestestuen". Lykke til og god tur! Spennende når noen skal føre en litt eldre båt også over litt lenger strekk. Det kjenner vi oss igjen i, selv om det har vært mange spektakulære henteturer på Båtplassen i år. Redigert 7.August.2017 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 (redigert) God tur Laluna, håper turen går bra.tror du valgte rette dagen å gå på. Redigert 7.August.2017 av Bjørn Løvjomås (see edit history) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Passert Haugesund ja blir ikke hverdagskost dette på vei ut karmsundet Du så riktig dag Bjørn har ikke sjekket været så gjerne oppdater meg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Så over boknafjorden Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
-Luna- Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 7-10m/s vind og 1-1,5m bølger over Jæren/Lista. Syns du er tøff som tar turen alene med en ukjent båt :-) Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Får en mann med meg broderen kommer på i Stavanger ? Så da blir det trivligere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Grand Banks jr Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Så hyggelig! Hva er hastigheten ved 2200 o/min? Ca 8 knop? Ligger båten litt skjevt ved full dieseltank (i og med at bare en er i bruk)? Er jo noen kilo forskjell selv om båten er bred. Eller det er kanskje kompensert ved å flytte på annen last ombord. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 Det at vinden er gått opp noe i forhold til hva jeg så i går. Nå er det som skrevet o er her opp mot 11 ms fra sør. minkende utover dagen. Minst vind ca kl 16 på Obrestad. Da er det mellom 4 og 6ms fra sør sørvest. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Boknaberg Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Key Freak Svart 7.August.2017 Del på Facebook Svart 7.August.2017 LALUNA II skrev for 2 timer siden: Får en mann med meg broderen kommer på i Stavanger ? Så da blir det trivligere Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
LALUNA II Svart 7.August.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2017 Da ble det pause i Dusavika småbåthavn så da ser vi været an før vi går videre så blir stille noen timer nå Stikker opp til familie her .kaffe og handle litt Mat Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.