Jump to content

Edit History

chrisrik

chrisrik

Takk for bilder og reiseskildring. Følger med!

Blir mobbet endel for å ha stor påhengsmotor, trøster meg litt når jeg ser forbruket her inne :giggle: Samtidig som misunnelsen er høy...

 

Tillater meg et par tekniske spørsmål om båten av nyskjerrighet;

- Er det ikke ekstern gps koblet til nettverket? Ser plotterne innimellom viser ulik GPS-hastighet. Hadde trodd det var en ekstern gps og elektronisk kompass som forsynte plotterne med posisjon, hastighet og kurs :)

- Er radar overlay mulig uten evt dette?

- Tankmåler, er den digital, eller er det god gammeldags ohm-leser?

Hvis den er digital er jeg litt nyskjerrig på om den håndterer den hovedtank / reservetank? Eller er det felles måler, slik at dere må ha litt kontroll på forbrukt liter, for å pumpe over fra reserve tidsnok? Hvis det ikke er felles måler er jeg nyskjerrig hvordan den takler at dere pumper over fra reserve til hovedtank :)

Og, kan man kjøre motorer direkte fra reservetank? (dersom noe skulle skje med hovedtank).

Hadde kanskje i utgangspunktet trodd at en båt som dette hadde to separate tanker og drivstoffsystemer til hver sin motor. Med eventuelt ei pumpe mellom tankene (med et grovfilter i mellom), til nødstilfeller..

 

Beklager mange spørsmål... :)

chrisrik

chrisrik

Takk for bilder og reiseskildring. Følger med!

Blir mobbet endel for å ha stor påhengsmotor, trøster meg litt når jeg ser forbruket her inne :giggle: Samtidig som misunnelsen er høy...

 

Tillater meg et par tekniske spørsmål rundt det elektriske opplegget;

- Er det ikke ekstern gps koblet til nettverket? Ser plotterne innimellom viser ulik GPS-hastighet. Hadde trodd det var en ekstern gps og elektronisk kompass som forsynte plotterne med posisjon, hastighet og kurs :)

- Er radar overlay mulig uten evt dette?

- Tankmåler, er den digital, eller er det god gammeldags ohm-leser?

Hvis den er digital er jeg litt nyskjerrig på om den håndterer den hovedtank / reservetank? Eller er det felles måler, slik at dere må ha litt kontroll på forbrukt liter, for å pumpe over fra reserve tidsnok? Hvis det ikke er felles måler er jeg nyskjerrig hvordan den takler at dere pumper over fra reserve til hovedtank :)

Og, kan man kjøre motorer direkte fra reservetank? (dersom noe skulle skje med hovedtank).

Hadde kanskje i utgangspunktet trodd at en båt som dette hadde to separate tanker og drivstoffsystemer til hver sin motor. Med eventuelt ei pumpe mellom tankene (med et grovfilter i mellom), til nødstilfeller..

 

Beklager mange spørsmål... :)



×
×
  • Create New...